Matematik
okuryazarlığı, bireyin matematik öğretimi sonucunda edindiği bilgiyi günlük yaşantısında
kullanabilmesiyle ilgilenir. Bu bağlamda matematik okuryazarlığı geliştirilen
yeni öğretim programlarında kazanılması gereken bir beceri yerini almıştır.
Literatürde matematik okuryazarlığı alanında yapılan çalışmalar incelendiğinde,
yürütülen çalışmaların ilköğretimin birinci ve ikinci kademelerinin son
sınıflarına yönelik olduğu görülmektedir. Diğer sınıf kademelerine yönelik
çalışmaların bulunmayışı bu araştırmanın çıkış noktası olmuştur. Bu çalışmanın
amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlık
düzeylerini belirlemektir. Araştırma 20 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi
üzerinde yürütülmüştür. Katılımcılara, araştırmacı tarafından oluşturulan 12
sorudan oluşan matematik okuryazarlık testi uygulanmıştır. Matematik okuryazarlık
testinde bulunan sorular (1)uzay ve şekil, (2)belirsizlik, (3)nicelik olmak
üzere üç temel öğrenme alanı ile ilgilidir. Öğrencilerin cevapları nicel ve
nitel analizlere tabi tutulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin
en fazla nicelik alanına ait sorularda güçlük çektikleri tespit edilmiştir.
Öğrencilerin en çok başarı gösterdikleri soruların ise belirsizlik alanına ait
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin %95’inin orta veya düşük seviyeli
matematik okuryazarı olduklarını ortayakoymuştur.
Matematik Okuryazarlığı Matematik okuryazarlığı başarı düzeyi PISA TIMSS
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3 |