Düzeltme
BibTex RIS Kaynak Göster

DÜZELTME: Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Sorularının Çözümünde Karşılaştıkları Zorlukların İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 236 - 251, 15.09.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı başarı açısından üç farklı düzeydeki öğrencilerin matematik okuryazarlığı sorularının çözümü sürecinde karşılaştıkları zorlukları ve öğrencilerin bu zorlukların üstesinden gelebilmek için ne gibi ipuçlarına ihtiyaç duyduklarını tespit etmektir. Bu çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, bir devlet okulundaki yedinci sınıfta okuyan 9 öğrenci oluşturmaktadır. Matematik Okuryazarlığı Testi ve bir önceki dönem matematik ortalama puanlarına göre “düşük”, “orta” ve “yüksek” olmak üzere üç farklı seviye grubu oluşturulmuştur. Görüşmelerden elde edilen bulgulara göre, düşük seviyedeki öğrenciler matematik okuryazarlığı sorularını anlamakta güçlük çektikleri, öğretmenin geçmiş konularla ilgili uyarı sonrasında azda olsa bazı soruları çözebildikleri gözlemlenmiştir. Orta düzeydeki öğrencilerin genel olarak soruyu anladıkları ancak matematiksel olarak ifade edemedikleri, öğretmenin basit ipuçları vermesi ile düşük düzey öğrencilerine göre biraz daha fazla soru çözebildikleri tespit edilmiştir. Yüksek düzey öğrenciler ise düşük ve orta düzey öğrencilere göre daha fazla matematik okuryazarlığı sorularını çözebildikleri görülmüştür.


Bu makalenin ilk hali 15-05-2020 tarihinde yayınlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/fmgted/issue/56406/743429 

Kaynakça

  • Akın, A. & Sezer, S. (2011). 6–14 Yaş Arası Öğrencilerde Görülen Matematik Öğrenme Bozukluğuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 10(2), 757-775
  • Bansilal, S., Mkhwanazi, T., & Mahlabela, P. (2012). Mathematical literacy teachers' engagement with contextual tasks based on personal finance. Perspectives in Education, 30(3), 98-109.
  • Beswick, K. (2010). Putting context in context: An examination of the evidence for the benefits of ‘contextualized’ tasks. International Journal of Science and Mathematics Education, 9, 367-390.
  • Colwell, J., & Enderson, M. C. (2016). “When I hear literacy”: Using pre-service teachers' perceptions of mathematical literacy to inform program changes in teacher education. Teaching and Teacher Education, 53, 63-74.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among fiveapproaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • De Lange, J., (2003). “Mathematics for literacy”, Quantitative Literacy: Why Numeracy Matters for Schools and Colleges, Editors: Madison, B.L. And Steen, L.A., National Council on Education and the Disciplines, New Jersey, 75-89.
  • EARGED, (2005). PISA 2003 Projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara: MEB-Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Gellert, U. (2004). Didactic material confronted with the concept of mathematical literacy. Educational Studies in Mathematics, 55(1), 163-179.
  • Gilbert, J.K., Bulte, A.M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in contextbased science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837.
  • Güler, H. K. (2013). Türk Öğrencilerin PISA’da Karşılaştıkları Güçlüklerin Analizi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2), 2013, 501-522.
  • Goldman, S. R., & Hasselbring, T. S. (1997). Achieving meaningful mathematics literacy for students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 30(2), 198-208.
  • Höfer, T., & Beckmann, A. (2009). Supporting mathematical literacy: examples from a cross-curricular project. ZDM, 41(1-2), 223-230.
  • Leibowitz, D. (2016). Supporting mathematical literacy development: A case study of the syntax of ıntroductory algebra. Interdisciplinary Undergraduate Research Journal, 2(1), 7-13.
  • OECD. (2006). Assessing scientific, reading and mathematical literacy. A framework for PISA 2006. Paris: OECD Publishing.
  • Özsoy, G. (2005). Prpblem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 3 (2005) 179-190.
  • Savran, N. Z. (2004). PISA-projesi'nin Türk eğitim sistemi açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 397-412.
  • Widjaja, W. (2011). Towards mathematical literacy in the 21st century: perspectives from Indonesia. Southeast Asian mathematics education journal, 1(1), 75-84.

Erratum: Investigation of the Challenges of Seventh Grade Students in Solving Mathematics Literacy Questions

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 236 - 251, 15.09.2020

Öz

The aim of this study is to determine the difficulties faced by students at three different levels in the process of solving mathematics literacy questions and what clues students need to overcome these difficulties. In this study, semi-structured interview techniques, which is a qualitative data collection technique, was used. The sample of the study consists of 9 students in seventh grade in a public school. According to the Mathematics Literacy Test and the previous semester average of mathematics, three different level groups were formed as "low", "medium" and "high". According to the findings obtained from the interviews, it was observed that low-level students had difficulty in understanding mathematical literacy questions, and that the teacher was able to solve some questions, even if only a little, after the warning about past issues. It was determined that middle level students generally understood the question but could not express it mathematically, and as a result of the teacher's simple clues, they were able to solve some more questions than low level students. The High-level students were been seen able to solve math literacy questions more than students of low and medium level.


The original article was published on 15 May 2020. https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/56406/743429 

Kaynakça

  • Akın, A. & Sezer, S. (2011). 6–14 Yaş Arası Öğrencilerde Görülen Matematik Öğrenme Bozukluğuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 10(2), 757-775
  • Bansilal, S., Mkhwanazi, T., & Mahlabela, P. (2012). Mathematical literacy teachers' engagement with contextual tasks based on personal finance. Perspectives in Education, 30(3), 98-109.
  • Beswick, K. (2010). Putting context in context: An examination of the evidence for the benefits of ‘contextualized’ tasks. International Journal of Science and Mathematics Education, 9, 367-390.
  • Colwell, J., & Enderson, M. C. (2016). “When I hear literacy”: Using pre-service teachers' perceptions of mathematical literacy to inform program changes in teacher education. Teaching and Teacher Education, 53, 63-74.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among fiveapproaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • De Lange, J., (2003). “Mathematics for literacy”, Quantitative Literacy: Why Numeracy Matters for Schools and Colleges, Editors: Madison, B.L. And Steen, L.A., National Council on Education and the Disciplines, New Jersey, 75-89.
  • EARGED, (2005). PISA 2003 Projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara: MEB-Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Gellert, U. (2004). Didactic material confronted with the concept of mathematical literacy. Educational Studies in Mathematics, 55(1), 163-179.
  • Gilbert, J.K., Bulte, A.M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in contextbased science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837.
  • Güler, H. K. (2013). Türk Öğrencilerin PISA’da Karşılaştıkları Güçlüklerin Analizi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2), 2013, 501-522.
  • Goldman, S. R., & Hasselbring, T. S. (1997). Achieving meaningful mathematics literacy for students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 30(2), 198-208.
  • Höfer, T., & Beckmann, A. (2009). Supporting mathematical literacy: examples from a cross-curricular project. ZDM, 41(1-2), 223-230.
  • Leibowitz, D. (2016). Supporting mathematical literacy development: A case study of the syntax of ıntroductory algebra. Interdisciplinary Undergraduate Research Journal, 2(1), 7-13.
  • OECD. (2006). Assessing scientific, reading and mathematical literacy. A framework for PISA 2006. Paris: OECD Publishing.
  • Özsoy, G. (2005). Prpblem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 3 (2005) 179-190.
  • Savran, N. Z. (2004). PISA-projesi'nin Türk eğitim sistemi açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 397-412.
  • Widjaja, W. (2011). Towards mathematical literacy in the 21st century: perspectives from Indonesia. Southeast Asian mathematics education journal, 1(1), 75-84.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Düzeltme
Yazarlar

Hasan Yıldız Bu kişi benim

Rıdvan Ezentaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldız, H., & Ezentaş, R. (2020). DÜZELTME: Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Sorularının Çözümünde Karşılaştıkları Zorlukların İncelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(3), 236-251.