Bu çalışmanın amacı, salgın döneminde ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesi’nde bir ilçe merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaokulda görev yapan farklı branştan 12 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik ve betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Öğretmenler; farklı duyu organlara hitap etmesi, her yerde öğrenmeye olanak vermesi, zaman tasarrufu sağlaması, bilgiye hızlı bir şekilde erişilmesi, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformunun etkili kullanılması ve derslerin kayıt altına alınmasının uzaktan eğitimin faydaları olduğunu dile getirmişlerdir. Öğretmenler; öğrencilerin derse katılım oranın düşük olmasını, alt yapı yetersizliğini, teknolojik imkânların sınırlılığını, ailedeki kardeş sayısının fazlalığını ve öğrencilerle göz temasının olmamasını uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar olarak aktarmışlardır. Bu süreçte uzaktan eğitim sürecinde öğretmenler tarafından karşılaşılan bir diğer önemli sorun ise imkân ve fırsat eşitsizliğidir. Bunların yanı sıra öğretmenler uzaktan eğitimin, yüz yüze eğitimin yerini tutamayacağını dile getirmişlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunların en aza indirilebilmesi için alt yapı sorunları giderilmeli, fırsat eşitliği sağlanmalı, öğretim programlarında uzaktan eğitime uyumlu hale gelecek şekilde esnetilmeler ve geliştirmeler yapılmalıdır.
The aim of this study is to determine the opinions of middle school teachers about distance education during the epidemic period. The case method was used in the study. The participants of the study consist of 12 teachers from different branches working in a middle school affiliated to the Ministry of National Education in a district center in the Eastern Anatolia Region in the 2020-2021 academic year. Data were collected through a semi-structured interview form. Content and descriptive analysis techniques were used to analyze the data. The teachers stated that the benefits of distance education are appealing to different senses, allowing learning anywhere, saving time, accessing information quickly, using the Education Information Network (EBA) platform effectively and recording the lessons. The teachers mentioned to the low participation rate of the students, the inadequacy of the infrastructure, the limited technological opportunities, the high number of siblings in the family and the lack of eye contact with the students as the problems they encountered during the distance education process. Another important problem faced by the teachers in the distance education process during this process is the inequality of chance and opportunity. In addition to these, the teachers stated that distance education cannot be replaced with face-to-face education. In order to minimize the problems encountered in the distance education process, infrastructure problems should be eliminated, equal opportunities should be ensured, and curricula should be stretched and improved to be compatible with distance education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3 |