BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Fakültesi Birinci ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Mezuniyet Sonrası Kariyer Planlarının İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 1, 41 - 48, 07.04.2017

Öz

Amaç: Araştırma, İstanbul’daki bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde öğrenim gören birinci ve dördüncü sınıftaki hemşirelik öğrencilerinin mezuniyet sonrası kariyer planlarını incelemek amacıyla gerçekleştirildi.

Yöntem: Tanımlayıcı tipte planlanan araştırmanın evrenini İstanbul’daki bir üniversitenin hemşirelik bölümünde yükseköğrenime devam eden öğrenciler; örneklemini ise araştırmaya katılmaya gönüllü olan, sosyo-demografik özellikleri ve kariyer planlarına yönelik 14 maddelik anket formunu eksiksiz dolduran, 1. (n=109) ve 4. (n=108) sınıfl arda öğrenim gören toplam 217 öğrenci oluşturdu. Verilerin değerlendirmesinde ortalama, yüzdelik ve ki-kare testleri kullanıldı.

Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamasının 20.02±3.26 yıl olduğu, %50.2’sinin 1.sınıfta, %49.8’inin 4. sınıfta öğrenim gördüğü, büyük çoğunluğunun (%37.3) ailesinin Marmara Bölgesi’nde yaşadığı, 1.sınıf öğrencilerinin %57’sinin, 4. sınıf öğrencilerinin %43’ünün okula bilinçli geldiği, 1. sınıf öğ- rencilerin %54.7’sinin; 4. sınıf öğrencilerin %45.3’ünün hemşirelikte ilerlemek ve lisansüstü eğitim almak istediği belirlendi. Birinci sınıf öğrencilerinin %53.3’ünün, 4. sınıf öğrencilerinin ise %46.7’sinin mezuniyet sonrası İstanbul’da yaşamak istediği belirlendi. Koruyucu sağlık hizmetlerinde çalışmak isteyen öğrencilerin %83.3’ünün ve eğitimci olmak isteyenlerin ise %88.2’sinin dördüncü sınıf olduğu belirlendi. Bu bulguların da istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farkla dördüncü sınıf öğrencilerinin lehine olduğu belirlendi (p<0.05).

Sonuç: Birinci sınıf öğrencilerin dördüncü sınıf öğrencilere göre daha bilinçli bir şekilde hemşirelik mesleğini tercih ettikleri, öğrencilerin çoğunlu- ğunun ileriye yönelik sadece hemşirelik eğitimlerini bitirmeyi planladıkları ve aynı zamanda öğrenimlerini tamamladıklarında hemşirelikte ilerlemek ve yüksek lisans yapmayı planladıkları, özellikle 4. sınıf öğrencilerinin koruyucu sağlık hizmetlerinde çalışmak istedikleri, çoğunluğunun eğitimlerini tamamladıktan sonra kariyerlerine İstanbul’ da devam etmek istedikleri ve bunun primer nedenlerinin de İstanbul’da çalışma olanaklarının ve sosyal olanakların daha fazla olması olarak belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Üniversite öğrencisi, hemşire, kariyer planlama.

Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 1, 41 - 48, 07.04.2017

Öz

Aim: Study was performed at a nursing department of an university in İstanbul to determine first and forth grade nursing students’ career plans after graduation.

Method: Population of the study consisted of nursing students who were continuing their education at Nursing department of an University in Istanbul. Sample of study included 217 first (n=109) and fourth (n=108) grade nursing students who voluntarily attended and completed the survey which has 14 questions about sociodemographic status and occupational future plans. We used mean, percentil and chi-square tests for analysis.

Results: It was found that mean age of students 20.02±3.26 year, 50.2% of them at first grade, 49.8% of them at forth grade and 37.3% of their parents live in the Marmara Region. 57% of first grade students and 43% of forth grade students have chosen nursing profession in a concious way and 54.7% of first grade students and 45.3% of the forth grade students want to advance in nursing and attend to a master program in nursing. It is determined 53.3% of first grade and 46.7% of fourth grade students want to live in Istanbul in the future. It was found 83.3% of the students who want to work at preventive health care services and 88.2% of who want to be an instructor were forth grade nursing students. These results have statistically significant diff erence for forth grade students (p<0.05).

Conclusion: It has been determined that first grade students has chosen nursing profession more concious than fourth grade students, most of the students planing to finish only nursing education for the future and at the same time when they finished nursing education program they were planning to advance in nursing profession and continue to a master program in nursing. Especially forth grade students stated that they would like to work at preventive health services. Most of the students want to live in İstanbul and they want to contuniue their carrier in İstanbul and the primary reasons of this are having too many job and social opportunities in İstanbul.

Keywords: University student, nurse, career planning.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Seda Çağlar

Duygu Gözen

Gizem Kerimoğlu Yıldız

Nurdan Kılıklı Bu kişi benim

Mustafa Ağar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çağlar, S., Gözen, D., Kerimoğlu Yıldız, G., Kılıklı, N., vd. (2017). Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty. Florence Nightingale Journal of Nursing, 25(1), 41-48. https://doi.org/10.17672/fnhd.97895
AMA Çağlar S, Gözen D, Kerimoğlu Yıldız G, Kılıklı N, Ağar M. Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty. Florence Nightingale Journal of Nursing. Nisan 2017;25(1):41-48. doi:10.17672/fnhd.97895
Chicago Çağlar, Seda, Duygu Gözen, Gizem Kerimoğlu Yıldız, Nurdan Kılıklı, ve Mustafa Ağar. “Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty”. Florence Nightingale Journal of Nursing 25, sy. 1 (Nisan 2017): 41-48. https://doi.org/10.17672/fnhd.97895.
EndNote Çağlar S, Gözen D, Kerimoğlu Yıldız G, Kılıklı N, Ağar M (01 Nisan 2017) Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty. Florence Nightingale Journal of Nursing 25 1 41–48.
IEEE S. Çağlar, D. Gözen, G. Kerimoğlu Yıldız, N. Kılıklı, ve M. Ağar, “Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 25, sy. 1, ss. 41–48, 2017, doi: 10.17672/fnhd.97895.
ISNAD Çağlar, Seda vd. “Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty”. Florence Nightingale Journal of Nursing 25/1 (Nisan 2017), 41-48. https://doi.org/10.17672/fnhd.97895.
JAMA Çağlar S, Gözen D, Kerimoğlu Yıldız G, Kılıklı N, Ağar M. Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2017;25:41–48.
MLA Çağlar, Seda vd. “Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 25, sy. 1, 2017, ss. 41-48, doi:10.17672/fnhd.97895.
Vancouver Çağlar S, Gözen D, Kerimoğlu Yıldız G, Kılıklı N, Ağar M. Examining Post Graduation Career Plans of First and Fourth Grade Students in a Nursing Faculty. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2017;25(1):41-8.