Amaç: Bu çalışma, Hemşirelik Yüksekokulu 1.sınıf öğrencilerinin öz-etkililik algıları ile problem çözme yeterliliklerinin
değerlendirilmesi amacıyla tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak planlandı.
Yöntem: Araştırmanın evrenini, bir Hemşirelik Yüksekokulu’nun 1. sınıfında öğrenim gören, çalışmaya katılmak için gönüllü
olan ve veri toplama araçlarını eksiksiz dolduran 137 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında; öğrencilerin bireysel özelliklerini,
öz-etkililik algıları ve problem çözme yeterliliklerini etkileyebilecek faktörleri içeren “Öğrenci Bilgi Formu”,
“Problem Çözme Envanteri” ve “Öz-Etkililik-Yeterlilik Ölçeği” kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde sayısal ve yüzdelik
dağılımlar, korelasyon katsayıları, varyans analizi ve Post-Hoc önemlilik testleri kullanıldı.
Bulgular: Araştırma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalamasının 19.66±1.27 yıl ve % 92.7’sinin (n=127) kız öğrenci olduğu
saptandı. Öğrencilerin öz-etkililik algısı puan ortalamasının 88.58±10.57 ve problem çözme yeterliliği puan ortalamasının ise
83.69±17.05 olduğu, öz-etkililik algısı ve problem çözme yeterliliği arasında anlamlı ilişki olduğu belirlendi (r=-0.60, p < 0.01).
Aile içinde alınan kararlara katılan, kararlarına değer verilen ve hemşireliği isteyerek seçen öğrencilerin öz-etkililik
algılarının daha yüksek olduğu saptandı (p < 0.01).
Sonuç: Orta düzeyde öz-etkililik algısı, problem çözme yeterliliğine sahip ve henüz hemşirelik eğitimlerinin ilk yılını tamamlamış
olan öğrencilerin, lisans eğitimleri süresince etkili öğrenme stratejileri ile bu özelliklerinin geliştirilebileceği
düşünülmektedir.
Hemşirelik öğrencisi öz-etkililik algısı problem çözme yeterliliği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3 |