OZET
Egitim kurumlarının hizmetinden yararlanan ogrencilerin memnuniyetleri, egitimde kalite iyileştirme çalışmaları için onemli bir veri kaynagıdır. Bu çalışma, ogrenci memnuniyetini belirlemek ve memnuniyetsizlik alanlarını geçerli ve güvenilir bir şekilde saptayabilmek için düzenlemiş oldugumuz ölçme aracının, geçerli ve güvenilir olup olmadıgını belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Devirlik donemde 695 ogrenci Uzerinde uygulanan olçegin 11 faktor yapışma ayrıldıgı, 49. soru dışında tüm maddelerin korelasyon degerinin 0,36-0,70 arasında oldugu ve olçegin toplam Cronbach alfa degerinin 0,97 oldugu saptanmIştir.
Sonuç olarak üzerinde çalışılan olçegin bir madde dışında tüm maddelerinin yeterli olduguna, olçegin geçerli ve güvenilir bir olçek olduguna ve hemşirelik egitimi veren kurumlarda ogrencilerin memnuniyet düzeylerini belirlemek üzere kullanılabilecegine kanaat getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Ogrenci memnuniyeti olçegi, Hemşirelik egitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 12 Sayı: 49 |