Bu <;al1 1na I. s1111f ()grencilerinin agrih giri i1n olan IM enjeksiyon yapacaklann da ya 0ad1klan anksiyeteyi saptamak amac1yla planlanm1it1f.
Ara tinna kapsa1n1na Istanbul Oniversitesi Florance Nightingale He1n§irelJk Ytiksekokulu 1. suuf ogrencileri ahn1n1 tir (N = 100). Saghk Meslek Lisesi c.1grencileri daha bnceki deneyitnlerden dolay1 kapsa1n d1 1nda kal1n1 trr.
Ogrencilerjn siirekli-duru1nluk anksiyete dlizeylerini sapta1nak irrin, Spielberger ve arkada§larmm "Durumluluk. Siirekli Anksiyete Skalas1" kullamlm1§!1f.
Ara§tlnna sonucunda elde edilen veriler "ylizdelik ve Student T" ile istatistiksel yOnden degerlendirihni§tir.
Ogrencilerde klinik orta1nda IM enjeksiyon yap1nan1n anksiyete yaratt1g1 saptan1n1 ve si.irekli anksiyete puan ortala1nasi ile duru1nluk anksiyete puan ortala1nalan arasinda ileri derecede anla1nhhk olduQ:u saptan1n1 t1r (P < 0.001).
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 8 Sayı: 32 |