KOBİ yöneticileri özellikle faaliyetlerini denetlerken, bütçe ve yatırım kararlarını planlarken, büyük miktardaki verileri temin ve analiz ederken muhasebe bilgi sistemlerinden faydalanırlar. Bu çalışmanın amacı, KOBİ’lerdeki yöneticilerin karar alırken muhasebe bilgi sisteminden elde edilen raporlardan yararlanma düzeyine ilişkin durumlarını ortaya koymaktır. Çalışmada kullanılan veriler, Burdur Organize Sanayi bölgesinde imalat, ticaret, hizmet sektöründe faaliyet gösteren 50 anonim ve limited şirket yöneticilerinden anket yöntemi ile elde edilmiştir. Ankette muhasebe uygulamalarının yanında, muhasebe uygulamalarını etkileyen faktörleri daha iyi anlamak amacıyla işletmelerin genel özelliklerine, işletme yöneticilerine ilişkin bilgilere, muhasebe ve finans alanında danışmanlık alınan kişi ve kuruluşlara, muhasebeden çıkan raporların kullanım alanlarına yönelik sorulara da yer verilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; işletme sahip ve yöneticilerinin muhasebe bilgilerini sadece yasal açıdan zorunlu olarak görmeyip, işletmenin yatırım kararlarında yöneticilerin karar almasına yardımcı olması ve muhasebe bilgilerini özellikle işletmenin mali denetim ve kontrolünün yapılması amacıyla kullandıkları belirlenmiştir
Managers of SME use accounting information systems substantially while obtaining and analyzing data in large amounts especially in the audits of their activities and in the decision-making process in preparation of their budgets and investments plan. The aim of this study is to explain the behaviour of the managers of SME when they are using the reports obtained from accounting information systems in the decision-making process. The data used in this study is obtained by means of surveys conducted to the managers of 50 joint-stock and limited companies in the Organized Industrial Area of Burdur; these companies are carrying out business in manufacture, trade and service sectors. The questions in the questionnaire are related to general features of the companies, characteristics of the managers and the accounting and financial consulting agencies and use of the reports from accounting departments in order to understand better the factors affecting accounting practices besides accounting practices themselves. According to the results obtained from the study, it has been determined that not only do the owners/managers of these companies consider the information obtained from accounting departments as legal obligation but also consider and use them as subsidiary elements in decision-making processes for investments and as fundamental elements especially in financial audits and controls
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 606 |