Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Belt and Road Projects and Effects on Turkey

Yıl 2021, , 87 - 98, 10.01.2021
https://doi.org/10.25295/fsecon.826001

Öz

The Belt-Road Initiative, which was presented as a modernized version of the historical Silk Road, which lost its importance with the Geographical Discoveries, and emerged with the announcement of Chinese President Xi Jinping in 2013, has a great impact area with its routes created both on land and in the sea. The Initiative, the participating countries of economic, social, and cultural aspects offers several advantages and Turkey became a member of the Central Corridor is an initiative since the beginning of the country. In this study, first of all, the history of the Belt-Road, the project finances, the route branches, and the security concerns related to the project were discussed. After that the purpose of the project and that the participants in the Belt-Road advantages and disadvantages in terms of Turkey and other countries were discussed. Finally, in light of the findings, it was concluded by making some suggestions related to foreign policy.

Kaynakça

  • Akdağ, Z. (2019), “Türkiye-Çin İlişkilerinde Kuşak ve Yol Girişimi`nin Önemi”, Birey ve Toplum, 9 (17), 65-95.
  • Algül, Y., (2020), “Çin`in Kuşak ve Yol Projesinin Türkiye Enerji Sektörüne Yansımaları”, Anasay, 4(11), 37-62.
  • Blanchard J. F. ve Flint C. (2017) “The Geopolitics of China’s Maritime Silk Road Initiative”, Geopolitics, 22 (2), 223-245.
  • Çatal, S. (2019), “Kuşak ve Yol İnisiyatifi`nin Türkiye`nin Ekonomi Güvenliğine Etkileri”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(15 Temmuz 15 Özel Sayısı), 101-124.
  • Çelik, K. E., Erol, M. S., (2019), “Kuşak-Yol Girişimi Bağlamında ABD`nin İran Politikasının Analizi”, Uluslararası Kriz ve Siyaset Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 11-41.
  • Dilek, Ş. vd. (2019), “Asya Yüzyılında Türkiye-Çin Ekonomik İlişkileri”, SETA Yayınları.
  • Soyres, F., Mulabdic, A., Ruta, M. (2019), “Common Transport Infrastructure Quantitative Model and Estimates from the Belt and Road Initiative”, World Bank Group Macroeconomics, Trade and Invesment Global Practice&Middle East and North Africa Region Office of the Chief Economist Policy Research Working Paper 8801.
  • Deniz, T. (2016), “Yeni Umutların Işığında Tarihi İpek Yolu Coğrafyası”, Marmara Coğrafya Dergisi, Temmuz (34), 195-202. Durdular, A . (2016), “Çin’in “Kuşak-Yol” Projesi ve Türkiye-Çin İlişkilerine Etkisi”, Avrasya Etüdleri, 49 (1).
  • Engin Güder, B. ve Pekcan, C. (2020), “Bir Kuşak Bir Yol Projesi Çerçevesinde Çin’in Afrika Politikası ve Çatışma Çözümü Yaklaşımı”, International Journal of Politics and Security, 2(4), 173-196.
  • Kasım, M., (2020), “Orta Asya`nın Ekonomik Gelişimi: Kuşak ve Yol Girişimi'nin Getirdiği Fırsatlar ve Zorluklar”, Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, 3(2), 55-73.
  • Omonkulov, O. (2020), “Kuşak ve Yol Projesi Bağlamında Çin-Orta Asya İlişkileri”, Bölgesel Araştırmalar Dergisi, 4 (1), 45-115.
  • Passalacqua, C. C. (2016), “China`s new opening up policy: the one belt one road initiative”, (Master Dissertation), Luiss Guido Carli University, Italy.
  • Şimşek, O. (2019), “Küreselleşmenin Dönüşümü ve Çin`in Rolü”, Sosyoekonomi, 27(40), 185-196.
  • Tekir, G. (2019), “Kuşak ve Yol Projesi Koridorlarının Karşılaştığı Güvenlik Tehditleri”, Ekonomi, Politika ve Finans Araştırmaları Dergisi, 4(1), 91-105.
  • Yereli, A. B. (2014), “Yeniden Canlanan İpek Yolunda Ekonomik Stratejiler”, İpek Yolu’nda Türk Kültür Mirası Sempozyumu Bildiriler, Türk Yurdu Yayınları, 301-307.
  • Yiğenoğlu, K. (2018), “Çin`in “Tek Kuşak Tek Yol” Projesi ve Asya Altyapı Yatırım Bankası”, Yönetim, Ekonomi, Edebiyat, İslami ve Politik Bilimler Dergisi, (3)1, 10-28.
  • https://www.cfr.org/backgrounder/chinas-massive-belt-and-road-initiative (Erişim 19.10.2020).
  • https://en.uniview.com/News/News/201809/804999_169683_0.htm (Erişim 19.10.2020).
  • http://www.xinhuanet.com//politics/2017-05/14/c_1120969677.htm (Erişim 21.10.2020).
  • https://www.aiib.org/en/general/faq/index.html (Erişim 22.10.2020).
  • http://turkish.cri.cn/781/2015/02/17/1s166503.htm (Erişim 22.10.2020).
  • https://www.worldbank.org/en/topic/regional-integration/brief/belt-and-road-initiative#:~:text=If%20completed%2C%20BRI%20transport%20projects,million%20people%20from%20extreme%20poverty. (Erişim 22.10.2020).
  • https://www.haberturk.com/cin-deki-salgin-rotayi-rus-turiste-cevirdi-2565609-ekonomi (Erişim 23.10.2020).
  • https://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem26/yil01/ss378.pdf (Erişim 27.10.2020).
  • https://green-bri.org/investments-in-the-belt-and-road-initiative-bri?cookie-state-change=1604521493413 (Erişim 04.11.2020).
  • Gökten, K., (2019), “Çin-Pakistan Ekonomik Koridoru ve Yeni Güney Asya Jeopolitiği”, Fiscaoeconomia, 3 (1), 160-176.
  • Şimşek, O. (2018), “Çin Dış Yatırımlarında Artan Çeşitlilik ve Yeni İpek Yolu Ekonomik Kuşağı”, Sert, M., Eren, A. A., (Der.), Ekonomi Politik: Zarif Mezar Taşları (ss. 183-201), Ankara: Siyasal Kitabevi.

Kuşak-Yol Projesi ve Türkiye Üzerine Etkileri

Yıl 2021, , 87 - 98, 10.01.2021
https://doi.org/10.25295/fsecon.826001

Öz

Coğrafi keşifler ile birlikte önemini yitiren tarihi İpek Yolu'nun modernize edilmiş hali olarak sunulan ve Çin Devlet Başkanı Xi Jinping'in 2013 yılındaki açıklamasıyla ortaya çıkan Kuşak-Yol İnisiyatifi, hem karada hem denizde oluşturduğu güzergahları ile oldukça büyük bir etki alanına sahiptir. İnisiyatif, katılımcı ülkelere ekonomik, toplumsal ve kültürel yönden çeşitli avantajlar sunmaktadır ve Türkiye de başından beri inisiyatife katılmış bir Orta Koridor ülkesidir. Bu çalışmada da öncelikle Kuşak-Yol`un tarihine, proje finansmanlarına, güzergah kollarının neler olduğuna ve proje ile ilgili güvenlik endişelerine yer verilmiştir. Devamında Kuşak-Yol projesinin amacının ne olduğu ve katılımcı diğer ülkeler ile Türkiye açısından avantaj ve dezavantajları tartışılmıştır. Nihayetinde de elde edilen bulgular ışığında dış politika ile ilişkilendirip bir takım öneriler sunularak makale sonlandırılmıştır.  

Kaynakça

  • Akdağ, Z. (2019), “Türkiye-Çin İlişkilerinde Kuşak ve Yol Girişimi`nin Önemi”, Birey ve Toplum, 9 (17), 65-95.
  • Algül, Y., (2020), “Çin`in Kuşak ve Yol Projesinin Türkiye Enerji Sektörüne Yansımaları”, Anasay, 4(11), 37-62.
  • Blanchard J. F. ve Flint C. (2017) “The Geopolitics of China’s Maritime Silk Road Initiative”, Geopolitics, 22 (2), 223-245.
  • Çatal, S. (2019), “Kuşak ve Yol İnisiyatifi`nin Türkiye`nin Ekonomi Güvenliğine Etkileri”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(15 Temmuz 15 Özel Sayısı), 101-124.
  • Çelik, K. E., Erol, M. S., (2019), “Kuşak-Yol Girişimi Bağlamında ABD`nin İran Politikasının Analizi”, Uluslararası Kriz ve Siyaset Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 11-41.
  • Dilek, Ş. vd. (2019), “Asya Yüzyılında Türkiye-Çin Ekonomik İlişkileri”, SETA Yayınları.
  • Soyres, F., Mulabdic, A., Ruta, M. (2019), “Common Transport Infrastructure Quantitative Model and Estimates from the Belt and Road Initiative”, World Bank Group Macroeconomics, Trade and Invesment Global Practice&Middle East and North Africa Region Office of the Chief Economist Policy Research Working Paper 8801.
  • Deniz, T. (2016), “Yeni Umutların Işığında Tarihi İpek Yolu Coğrafyası”, Marmara Coğrafya Dergisi, Temmuz (34), 195-202. Durdular, A . (2016), “Çin’in “Kuşak-Yol” Projesi ve Türkiye-Çin İlişkilerine Etkisi”, Avrasya Etüdleri, 49 (1).
  • Engin Güder, B. ve Pekcan, C. (2020), “Bir Kuşak Bir Yol Projesi Çerçevesinde Çin’in Afrika Politikası ve Çatışma Çözümü Yaklaşımı”, International Journal of Politics and Security, 2(4), 173-196.
  • Kasım, M., (2020), “Orta Asya`nın Ekonomik Gelişimi: Kuşak ve Yol Girişimi'nin Getirdiği Fırsatlar ve Zorluklar”, Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, 3(2), 55-73.
  • Omonkulov, O. (2020), “Kuşak ve Yol Projesi Bağlamında Çin-Orta Asya İlişkileri”, Bölgesel Araştırmalar Dergisi, 4 (1), 45-115.
  • Passalacqua, C. C. (2016), “China`s new opening up policy: the one belt one road initiative”, (Master Dissertation), Luiss Guido Carli University, Italy.
  • Şimşek, O. (2019), “Küreselleşmenin Dönüşümü ve Çin`in Rolü”, Sosyoekonomi, 27(40), 185-196.
  • Tekir, G. (2019), “Kuşak ve Yol Projesi Koridorlarının Karşılaştığı Güvenlik Tehditleri”, Ekonomi, Politika ve Finans Araştırmaları Dergisi, 4(1), 91-105.
  • Yereli, A. B. (2014), “Yeniden Canlanan İpek Yolunda Ekonomik Stratejiler”, İpek Yolu’nda Türk Kültür Mirası Sempozyumu Bildiriler, Türk Yurdu Yayınları, 301-307.
  • Yiğenoğlu, K. (2018), “Çin`in “Tek Kuşak Tek Yol” Projesi ve Asya Altyapı Yatırım Bankası”, Yönetim, Ekonomi, Edebiyat, İslami ve Politik Bilimler Dergisi, (3)1, 10-28.
  • https://www.cfr.org/backgrounder/chinas-massive-belt-and-road-initiative (Erişim 19.10.2020).
  • https://en.uniview.com/News/News/201809/804999_169683_0.htm (Erişim 19.10.2020).
  • http://www.xinhuanet.com//politics/2017-05/14/c_1120969677.htm (Erişim 21.10.2020).
  • https://www.aiib.org/en/general/faq/index.html (Erişim 22.10.2020).
  • http://turkish.cri.cn/781/2015/02/17/1s166503.htm (Erişim 22.10.2020).
  • https://www.worldbank.org/en/topic/regional-integration/brief/belt-and-road-initiative#:~:text=If%20completed%2C%20BRI%20transport%20projects,million%20people%20from%20extreme%20poverty. (Erişim 22.10.2020).
  • https://www.haberturk.com/cin-deki-salgin-rotayi-rus-turiste-cevirdi-2565609-ekonomi (Erişim 23.10.2020).
  • https://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem26/yil01/ss378.pdf (Erişim 27.10.2020).
  • https://green-bri.org/investments-in-the-belt-and-road-initiative-bri?cookie-state-change=1604521493413 (Erişim 04.11.2020).
  • Gökten, K., (2019), “Çin-Pakistan Ekonomik Koridoru ve Yeni Güney Asya Jeopolitiği”, Fiscaoeconomia, 3 (1), 160-176.
  • Şimşek, O. (2018), “Çin Dış Yatırımlarında Artan Çeşitlilik ve Yeni İpek Yolu Ekonomik Kuşağı”, Sert, M., Eren, A. A., (Der.), Ekonomi Politik: Zarif Mezar Taşları (ss. 183-201), Ankara: Siyasal Kitabevi.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ulaş Birkan Çakılcı 0000-0001-8651-8860

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Çakılcı, U. B. (2021). Kuşak-Yol Projesi ve Türkiye Üzerine Etkileri. Fiscaoeconomia, 5(1), 87-98. https://doi.org/10.25295/fsecon.826001

 Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.