Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar

Yıl 2023, , 107 - 128, 23.06.2023
https://doi.org/10.16947/fsmia.1318919

Öz

Popüler kültüre eklemleyerek ele aldığımız Hz. Peygamber’in hayatını konu edinen
romanlarda tasarımı oluşturan görsel ve yazınsal öğeler, kitabı bir tüketim nesnesi haline
getirirken aynı zamanda siyeri de kitle kültürü içinde metalaştırmaktadır. İlahiyattan
iktisada ev hanımlığından akademisyenliğe ve hatta popüler roman yazarlarına kadar oldukça
geniş yelpazedeki farklı sınıf ve mesleklere mensup siyer konulu roman yazarlarının
tasarımı, bir propaganda malzemesi haline getirdiği görülmüştür. Ayrıca kadın yazını
içerisinde ele aldığımız hanım sahabe romanlarında, cinsiyete dayalı tasarım unsurlarının
kullanılarak siyerin kadın okuyucular nezdinde tüketim unsuru haline getirildiğini müşahede
etmekteyiz. Tarihi romanlardan biyografik romanlara, kadın romancıların elinde
yeniden tüketilen/üretilen hanım sahabe romanlarına kadar siyer konulu romanlar, tasarım
ve tipografi unsurları itibariyle siyeri, ısmarlama tüketim kalıbı içinde ticarileştirerek
popüler kültür kodlarını yansıtan ortak bir görüntü vermektedirler.

Novels on the Subject of Sirah / Sirah for the “Market” in the Axis of the Relationship Between Popular Culture and Design

Yıl 2023, , 107 - 128, 23.06.2023
https://doi.org/10.16947/fsmia.1318919

Öz

By adding it to popular culture, The Prophet and literary elements that make up the
design in the novels about the life of the Prophet make the book an object of consumption,
while at the same time commodifying the sirah within the mass culture. It has been
seen that writer of sirah-themed novels belonging to a wide range of different classes and
professions, from theology to economics, from housewives to academics and even popular
novelists, have turned the design into propaganda material. In addition, we observe
that in the female companion novels that we deal with in women’s literature, the sirah is
made into a consumption element by female readers by using gender-based design elements.
From historical novels to biographical novels, to the sahabe women novels that are
re-consumed/produced by female novelists, sirah novels give a common image reflecting
popular culture codes by commercializing sirah in terms of design and typographical
elements in a bespoke consumption pattern.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Edebi Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Esra Fahriye Poyraz Bu kişi benim 0009-0003-3371-996X

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2023
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Poyraz, E. F. (2023). Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(21), 107-128. https://doi.org/10.16947/fsmia.1318919
AMA Poyraz EF. Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Haziran 2023;(21):107-128. doi:10.16947/fsmia.1318919
Chicago Poyraz, Esra Fahriye. “Popüler Kültür Ve Tasarım İlişkisi Ekseninde ‘Piyasa’ İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 21 (Haziran 2023): 107-28. https://doi.org/10.16947/fsmia.1318919.
EndNote Poyraz EF (01 Haziran 2023) Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 21 107–128.
IEEE E. F. Poyraz, “Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde ‘Piyasa’ İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 21, ss. 107–128, Haziran 2023, doi: 10.16947/fsmia.1318919.
ISNAD Poyraz, Esra Fahriye. “Popüler Kültür Ve Tasarım İlişkisi Ekseninde ‘Piyasa’ İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 21 (Haziran 2023), 107-128. https://doi.org/10.16947/fsmia.1318919.
JAMA Poyraz EF. Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2023;:107–128.
MLA Poyraz, Esra Fahriye. “Popüler Kültür Ve Tasarım İlişkisi Ekseninde ‘Piyasa’ İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 21, 2023, ss. 107-28, doi:10.16947/fsmia.1318919.
Vancouver Poyraz EF. Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2023(21):107-28.