Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma

Yıl 2016, , 165 - 195, 29.06.2016
https://doi.org/10.16947/fsmia.238936

Öz

Bu çalışma; Hz. Peygamber’in sünnetinin eğitim yöntemi ışığında, ferdî ve toplumsal

olarak duygusal zekâ ilkesi ve kökeninin incelenmesini hedeflemektedir.

Araştırmacı Müslümanlar arasında psikolojik denge dayanaklarının oluşumunda İslami

yöntemin tanıtımında, tümevarım ve tümdengelim yöntemleri aracılığıyla betimsel

analitik metodu ve dokümanter metodu kullanmıştır. Şer-i delillerin belgelendirilmesini

temel alan araştırma yöntemine dayanarak İslam toplumunun çeşitli katmanlardaki birey

ve toplumun duygusal zekâ sisteminin yapılanması yollarının belirlenmesini analiz etmektedir.

Araştırma duygusal zekâ ilkesinin, Kuranı kerimin yerleştirilmesini önemsediği, sözlü,

fiili ve takriri nebevi sünnetin ve ümmetin halef âlimlerinin somutlaştırılmasına çalıştığı,

özgün bir İslami psikolojik eğitim ilkesi olduğu sonucuna varmıştır. Çalışma, dayandığı

dokümanter yöntemin yararının önemli olduğunu, bununla birlikte son din İslam’ın çok

yöntemli ve çok amaçlı yönünü göstererek, İslami pedagojik ve psikolojik düşüncenin

zenginliğini ve psikolojik sağlık ilkelerinin yerleştirilmesinde ilk olduğunu ortaya koyan

çalışmalar yapmak amacıyla bu yöntemin geliştirilmesini tavsiye etmektedir.

Kaynakça

  • القرآن الكريم.
  • Al kuran al karim

Emotional Intelligence: An Analytical Study in Line with Islamic Education Method

Yıl 2016, , 165 - 195, 29.06.2016
https://doi.org/10.16947/fsmia.238936

Öz

The study aims at consolidate identity Of Kant’s educational philosophy under the

educational Islamic point of view. The investigator does his study through the descriptive

analytic method using inference and induction tools to identity The most important

educational values the principles and learning methods that kant,s educational philosophy

called for it.

After that he starts the comparison With educational learning theory through the educational

Islamic point of view that is based on documenting then analyzing the legal evidences

to identify the learning principles adopted by it and to show the educational values

emerging from it and to define points of contrast and differentiation between Kant’s educational

philosophy thought and the modern Islamic education thought.

The study concludes that There are several contrasting points and meeting points

between Kant’s educational philosophy and the philosophy of Islamic educational.. And

it says to benefit from the method of consolidation that it uses and to work to improve it

aiming at achieving studies that proves that the Islamic educational thought has been precursor

in establishing principles and methodologies in teaching that have various methods

and numerous aims.

Kaynakça

  • القرآن الكريم.
  • Al kuran al karim

الذَّكَاءُ العَاطِفِيُّ :دراسةٌ تَحْلِيليَّةٌ تَأصِيليَّةٌ وِفْقَ المَنْهَجِ التَربَويِّ الإسلَمِيِّ

Yıl 2016, , 165 - 195, 29.06.2016
https://doi.org/10.16947/fsmia.238936

Öz

هدفت الدراسة إلى تحليل مبدأ الذَّكَاءِ العَاطِفِيِّ الفرديِّ والجماعيِّ وتأصيله في ضوء المنهج التربوي في السنة النبوية.

وقد استخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي والمنهج التوثيقي التأصيلي عبر أداتي الاستقراء والاستنتاج للتعرف إلى

منهج الإسلام في تمكين دعائم التوازن النفسي بين المسلمين؛

وذلك بالاعتماد على منهج بحثي يقوم على التوثيق للأدلة الشرعية، ثم تحليلها لتحديد سبل بناء منظومة الذَّكَاءِ العَاطِفِيِّ

الفردي والجماعي في مختلف مفاصل المجتمع المسلم.

وخلصت الدراسة إلى أن مبدأ الذَّكَاءِ العَاطِفِيِّ مبدأ تربوي نفسي إسلامي أصيل اهتم القرآن الكريم بإرسائه وعملت

السنة النبوية القولية والفعلية والتقريرية على تجسيده، وكذلك الخلف من علماء الأمة؛ وتوصي الدراسة بأهمية الإفادة من

منهج التأصيل الذي اعتمدته والعمل على تطويره بغية إنجاز دراسات توثق ثراء الفكر التربوي والنفسي الإسلامي وسبقه

في إرساء مبادئ الصحة النفسية عبر إظهار تعدد أساليب الشريعة الخاتمة وتنوع غاياتها.

Kaynakça

  • القرآن الكريم.
  • Al kuran al karim
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

İmad Kenan

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Kenan, İ. (2016). Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(7), 165-195. https://doi.org/10.16947/fsmia.238936
AMA Kenan İ. Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Haziran 2016;(7):165-195. doi:10.16947/fsmia.238936
Chicago Kenan, İmad. “Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 7 (Haziran 2016): 165-95. https://doi.org/10.16947/fsmia.238936.
EndNote Kenan İ (01 Haziran 2016) Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 7 165–195.
IEEE İ. Kenan, “Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 7, ss. 165–195, Haziran 2016, doi: 10.16947/fsmia.238936.
ISNAD Kenan, İmad. “Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 7 (Haziran 2016), 165-195. https://doi.org/10.16947/fsmia.238936.
JAMA Kenan İ. Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2016;:165–195.
MLA Kenan, İmad. “Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 165-9, doi:10.16947/fsmia.238936.
Vancouver Kenan İ. Duygusal Zekâ : İslami Eğitim Metoduna Uygun Analitik Bir Çalışma. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2016(7):165-9.