Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

As Members of Nishapur School, Female Sûfî’ Understanding of Futuvva and Malama

Yıl 2017, , 97 - 115, 23.06.2017
https://doi.org/10.16947/fsmia.323354

Öz

One of the sûfî-schools that played a key role in the mystical movemnet in the 3rd

and 4th centuries A.H. is, of course, Nishapur School. The sûfîs who were the members of

Nishapur School drew attention with their understanding of ‘Malama and Futuwwa’. It is

apparent that female sûfîs who belonged to the same school cherished similar tendencies

towards mystical thoughts. Futuwwa appeared in these female sûfîs who were trained by

the sûfî-leaders who were distinguished at the time in such a way as altruism, absolute

reliance on God, not causing any pain to living things or humans, making good deeds

widespread, serving the public and helping the poor. Malama was viewed and characterized

by these female sûfîs as blaming and disgracing one’s own lower-self (nafs), refusing

any kind of pirvate rituals and special clothes, sincerity and anxiety of hypocrisy.

Kaynakça

  • Afifî, Ebu’l-Âlâ, Tasavvuf İslamda Manevî Hayat, çev. Ekrem Demirli-Abdullah Kartal, İstanbul, İz Yayıncılık, 1996.

Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet ve Melâmet Anlayışı

Yıl 2017, , 97 - 115, 23.06.2017
https://doi.org/10.16947/fsmia.323354

Öz

Hicrî III. ve IV. Yüzyıllarda tasavvuf hareketi içinde öne çıkan sûfî ekollerden biri de

Nişâbur Ekolüdür. Nişâbur Ekolüne mensup sûfiler “melâmet ve fütüvvet” anlayışlarıyla

dikkat çekmişlerdir. Bu ekole mensup hanım sûfîlerin tasavvuf düşüncelerinde de benzer

eğilimi görmekteyiz. Çoğunlukla zamanın önde gelen sûfîlerinin yakınında yetişmiş olan

bu hanımlarda fütüvvet; îsâr, tevekkül, eziyet vermemek, iyiliği yaymak, halka hizmet,

fakirlere yardım şeklinde tezâhür etmiştir. Söz konusu hanım sûfiler tarafından melâmet

de; riya endişesi, ihlâs, özel kıyafet ve törenlere karşı olma, nefsi ithâm ve aşağılama

şeklinde yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Afifî, Ebu’l-Âlâ, Tasavvuf İslamda Manevî Hayat, çev. Ekrem Demirli-Abdullah Kartal, İstanbul, İz Yayıncılık, 1996.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Hatice Çubukcu

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2017
Kabul Tarihi 23 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Çubukcu, H. (2017). Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet ve Melâmet Anlayışı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(9), 97-115. https://doi.org/10.16947/fsmia.323354
AMA Çubukcu H. Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet ve Melâmet Anlayışı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Haziran 2017;(9):97-115. doi:10.16947/fsmia.323354
Chicago Çubukcu, Hatice. “Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet Ve Melâmet Anlayışı”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 9 (Haziran 2017): 97-115. https://doi.org/10.16947/fsmia.323354.
EndNote Çubukcu H (01 Haziran 2017) Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet ve Melâmet Anlayışı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 9 97–115.
IEEE H. Çubukcu, “Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet ve Melâmet Anlayışı”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 9, ss. 97–115, Haziran 2017, doi: 10.16947/fsmia.323354.
ISNAD Çubukcu, Hatice. “Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet Ve Melâmet Anlayışı”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 9 (Haziran 2017), 97-115. https://doi.org/10.16947/fsmia.323354.
JAMA Çubukcu H. Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet ve Melâmet Anlayışı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2017;:97–115.
MLA Çubukcu, Hatice. “Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet Ve Melâmet Anlayışı”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 9, 2017, ss. 97-115, doi:10.16947/fsmia.323354.
Vancouver Çubukcu H. Nişâbur Ekolüne Mensup Hanım Sûfilerde Görülen Fütüvvet ve Melâmet Anlayışı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2017(9):97-115.