Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme

Yıl 2018, Sayı: 12 - Güz, 309 - 347, 25.12.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.502864

Öz

Erken Cumhuriyet döneminin ilk yıllarından sonra savaşın etkilerinin azalması ve
oluşturulan yeni sistemin güçlenmesi ile birlikte Anadolu kentlerinde Cumhuriyet’in simgesi
olarak Cumhuriyet Meydanı, belediye binası, hükümet konağı, halkevi, banka, okul
gibi temel yapılar inşa edilmeye başlamıştır. Hızlı ve etkili bir ulaşım hattı kurulması
amacıyla, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun ardından merkezi yönetimler ve yerel
kent yönetimleri, aktif bir demiryolu politikası izlemiştir. Böylece Cumhuriyet döneminde
kentlerin en önemli imar hareketi olarak demiryolu hattının yapılması garların, istasyon
binalarının ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü binalarının yapımı gündeme
gelmiştir.
Bu çalışmada sırasıyla Türkiye’de demiryollarının gelişimi paralelinde, Gaziantep
şehrinin tarihsel süreci sonrasında ise Gaziantep tren garının gelişim süreci ve günümüz
de yeniden kullanım planlamaları, geçmiş öneriler ve mevcut durumu ele alınmıştır. Bu
çalışmaya yönelik içerik oluşumunda literatür taraması ile gözlem yapılmış, yarışmalar
ele alınmış, ve arşiv belgelerine ait çeşitli görüşmeler gerçekleştirilmiştir.

Kaynakça

  • Albayrak Mustafa, “Osmanlı-Alman İlişkilerinin Gelişimi ve Bağdat Demiryolu’nunYapımı”, OTAM (Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve UygulamaMerkezi Dergisi), Ankara, 1995.

An Evaluation of Gaziantep Railway Station and Re-Use Suggestions

Yıl 2018, Sayı: 12 - Güz, 309 - 347, 25.12.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.502864

Öz

After the early years of the early Republican period, with the reduction of the effects

of the war and the strengthening of the new system created, the basic structures such as

Republic Square, municipality building, government building, community house, bank,

school started to be constructed as symbol of the Republic. In order to establish a fast and

efficient transport line, followed by the central government and local city governments of

the founding of the Republic of Turkey, it was followed by an active railway policy. Thus,

the construction of the railway line as the most important zoning movement of the cities

in the Republic period, the construction of the stations, station buildings and the General

Directorate of State Railways has come into question.

In this study, in parallel with the development of railways in Turkey, respectively,

after the historical process of the development process of the city of Gaziantep, Gaziantep

Train Station and today re-use planning, history and recommendations were discussed the

current situation. In the content formation for this study, observations were made with the

literature review, the competitions were discussed, and various interviews were made,

archive documents was examined

Kaynakça

  • Albayrak Mustafa, “Osmanlı-Alman İlişkilerinin Gelişimi ve Bağdat Demiryolu’nunYapımı”, OTAM (Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve UygulamaMerkezi Dergisi), Ankara, 1995.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Türkan Uzun Bu kişi benim 0000-0002-3306-0101

Merve Karabeyeser 0000-0002-9442-1724

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Kabul Tarihi 26 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 12 - Güz

Kaynak Göster

APA Uzun, T., & Karabeyeser, M. (2018). Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(12), 309-347. https://doi.org/10.16947/fsmia.502864
AMA Uzun T, Karabeyeser M. Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Aralık 2018;(12):309-347. doi:10.16947/fsmia.502864
Chicago Uzun, Türkan, ve Merve Karabeyeser. “Gaziantep Tren Garı Ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 12 (Aralık 2018): 309-47. https://doi.org/10.16947/fsmia.502864.
EndNote Uzun T, Karabeyeser M (01 Aralık 2018) Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 12 309–347.
IEEE T. Uzun ve M. Karabeyeser, “Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 12, ss. 309–347, Aralık 2018, doi: 10.16947/fsmia.502864.
ISNAD Uzun, Türkan - Karabeyeser, Merve. “Gaziantep Tren Garı Ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 12 (Aralık 2018), 309-347. https://doi.org/10.16947/fsmia.502864.
JAMA Uzun T, Karabeyeser M. Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018;:309–347.
MLA Uzun, Türkan ve Merve Karabeyeser. “Gaziantep Tren Garı Ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 12, 2018, ss. 309-47, doi:10.16947/fsmia.502864.
Vancouver Uzun T, Karabeyeser M. Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018(12):309-47.