BibTex RIS Kaynak Göster

Rereading The Poem “Gecenin Ebrûzeni”

Yıl 2014, Sayı: 4 - Güz, 27 - 42, 29.12.2014
https://doi.org/10.16947/fsmiad.31139

Öz

At a time when some discussions were performed about the fact that the actual poetry
had died, emerging Ebru Poems discovered a totally new streak in Turkish literature:
Writing poems with regard to Ebruzen. This study is about “re-reading” the poem called
as “Gecenin Ebruzeni” (The Marble Artist of the Night), which is one of the most valuable
text found in Hasan Akay’s book, Ebru Şiirleri. In this study, it is not only the text taken to
the centre. At least the text author, the reader, the life in which it is lived, even other texts
wandering in friendly horizons are entitled to have a say on this issue. It is a necessity that
the true value and meaning of the poem be uncovered.

Kaynakça

  • Akay, Hasan, Ebrû Şiirleri, İyi Adam yay., İstanbul, 2001.
  • Akay, Hasan, Şiiri Yeniden Okumak, Kitabevi, İstanbul, 2003.
  • Akay, Hasan, “Şiirde ‘Eski’ ve ‘Yeni’ Meselesi”, İlmî Araştırmalar, Sayı 1, İstanbul, 1995.
  • Akay, Hasan, “Üç Süleymaniye”, Bir-Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, Sayı 4,1995.
  • Akay, Hasan, Cenab Şahabeddin, “Cûy-ı Hoş-Revân”, Timaş yay., İstanbul, 1998.
  • Bilgin, Azmi, Yunus Emre, Şule Yay., İstanbul, 2000.
  • Dıranas, A. M., Şiirler, Yapı Kredi Yayınları, 9.b.s., İstanbul, 2005.
  • Doğumunun Yüzüncü Yılında Ahmet Haşim, Atatürk Kültür Merkezi Yay., 2.b.s., Ankara,1992.
  • Gleick, James, Kaos, çev. Fikret Üçcan, 12.b.s., Ankara, 2003
  • Karakoç, Sezai, Gün Doğmadan, “Hızırla Kırk Saat”, Diriliş Yay., 3.b., İs- tanbul, 2003.
  • Kısakürek, Necip Fazıl, Çöle İnen Nur, Toker Yay., İstanbul, 1972.
  • Kierkegaard, Soren, Kaygı Kavramı, çev. Vefa Taşdelen, Hece Yay., Ankara, 2004.
  • Ongun, Cemil Sena, Sanat Sistemleri ve Ahmet Haşim’in Sembolizmi, Tefey- yüz Kitabevi, İstanbul, 1947.
  • Şahabettin, Cenap, Evrâk-ı Leyâl, “Âb u Ziya”, haz. Gaye Barlas, İnci Engi- nün, Dergâh Yay., İstanbul, 2001.
  • Umran, Sedat, Sonsuzluk Atı/Toplu Şiirleri, İz Yay., İstanbul, 2000.
  • Rene Wellek, Austin Warren, Edebiyat Teorisi, Çev. Ö.F. Huyugüzel, Akade- mi Kitabevi, İzmir ,1993.

“Gecenin Ebrûzeni” Adlı Şiiri Yeniden Okumak

Yıl 2014, Sayı: 4 - Güz, 27 - 42, 29.12.2014
https://doi.org/10.16947/fsmiad.31139

Öz

Gerçek şiirin öldüğüne dair bazı tartışmaların yapıldığı bir dönemde kaleme alınan
Ebrû Şiirleri, Türk edebiyatında yepyeni bir damarı keşfetmiştir: Ebrûzen nazarıyla şiirler
yazmak. İşte bu yazı Hasan Akay’ın Ebrû Şiirleri adlı kitabında bulunan dikkat çekici
metinlerden birisi olan “Gecenin Ebrûzeni” adlı şiiri ”yeniden okuma” çalışmasıdır.
Bu çalışmada merkeze alınan sadece metin değildir. En az metin kadar yazarın, okurun,
içinde yaşanılan hayatın hatta dost ufuklarda seyahat eden başka metinlerin de söz hakkı
vardır. Şiirin gerçek değerinin ve anlamının ortaya çıkarılması adına bu bir zorunluluktur.

Kaynakça

  • Akay, Hasan, Ebrû Şiirleri, İyi Adam yay., İstanbul, 2001.
  • Akay, Hasan, Şiiri Yeniden Okumak, Kitabevi, İstanbul, 2003.
  • Akay, Hasan, “Şiirde ‘Eski’ ve ‘Yeni’ Meselesi”, İlmî Araştırmalar, Sayı 1, İstanbul, 1995.
  • Akay, Hasan, “Üç Süleymaniye”, Bir-Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, Sayı 4,1995.
  • Akay, Hasan, Cenab Şahabeddin, “Cûy-ı Hoş-Revân”, Timaş yay., İstanbul, 1998.
  • Bilgin, Azmi, Yunus Emre, Şule Yay., İstanbul, 2000.
  • Dıranas, A. M., Şiirler, Yapı Kredi Yayınları, 9.b.s., İstanbul, 2005.
  • Doğumunun Yüzüncü Yılında Ahmet Haşim, Atatürk Kültür Merkezi Yay., 2.b.s., Ankara,1992.
  • Gleick, James, Kaos, çev. Fikret Üçcan, 12.b.s., Ankara, 2003
  • Karakoç, Sezai, Gün Doğmadan, “Hızırla Kırk Saat”, Diriliş Yay., 3.b., İs- tanbul, 2003.
  • Kısakürek, Necip Fazıl, Çöle İnen Nur, Toker Yay., İstanbul, 1972.
  • Kierkegaard, Soren, Kaygı Kavramı, çev. Vefa Taşdelen, Hece Yay., Ankara, 2004.
  • Ongun, Cemil Sena, Sanat Sistemleri ve Ahmet Haşim’in Sembolizmi, Tefey- yüz Kitabevi, İstanbul, 1947.
  • Şahabettin, Cenap, Evrâk-ı Leyâl, “Âb u Ziya”, haz. Gaye Barlas, İnci Engi- nün, Dergâh Yay., İstanbul, 2001.
  • Umran, Sedat, Sonsuzluk Atı/Toplu Şiirleri, İz Yay., İstanbul, 2000.
  • Rene Wellek, Austin Warren, Edebiyat Teorisi, Çev. Ö.F. Huyugüzel, Akade- mi Kitabevi, İzmir ,1993.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Murat Kara

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 4 - Güz

Kaynak Göster

APA Kara, M. (2014). “Gecenin Ebrûzeni” Adlı Şiiri Yeniden Okumak. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(4), 27-42. https://doi.org/10.16947/fsmiad.31139
AMA Kara M. “Gecenin Ebrûzeni” Adlı Şiiri Yeniden Okumak. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Aralık 2014;(4):27-42. doi:10.16947/fsmiad.31139
Chicago Kara, Murat. “‘Gecenin Ebrûzeni’ Adlı Şiiri Yeniden Okumak”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Aralık 2014): 27-42. https://doi.org/10.16947/fsmiad.31139.
EndNote Kara M (01 Aralık 2014) “Gecenin Ebrûzeni” Adlı Şiiri Yeniden Okumak. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 4 27–42.
IEEE M. Kara, “‘Gecenin Ebrûzeni’ Adlı Şiiri Yeniden Okumak”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 4, ss. 27–42, Aralık 2014, doi: 10.16947/fsmiad.31139.
ISNAD Kara, Murat. “‘Gecenin Ebrûzeni’ Adlı Şiiri Yeniden Okumak”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 4 (Aralık 2014), 27-42. https://doi.org/10.16947/fsmiad.31139.
JAMA Kara M. “Gecenin Ebrûzeni” Adlı Şiiri Yeniden Okumak. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2014;:27–42.
MLA Kara, Murat. “‘Gecenin Ebrûzeni’ Adlı Şiiri Yeniden Okumak”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2014, ss. 27-42, doi:10.16947/fsmiad.31139.
Vancouver Kara M. “Gecenin Ebrûzeni” Adlı Şiiri Yeniden Okumak. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2014(4):27-42.