Araştırmanın
amacı, ‘Yeni (2006) ilköğretim İngilizce programını uygulayan öğretmenlerin
eleştirel ve yansı-tıcı düşünmeleri’ni belirlemektir. Araştırmada survey
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2007- 2008 eğitim öğretim yılında
Elazığ ili merkez ve ilçelerde ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda görev
yapan 196 İngilizce Öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem ise 120 İngilizce öğretmenidir.
Araştırmanın verileri ‘Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği’ (KEDEÖ) ve
‘Yansıtıcı Düşünme Eğilimi Ölçeği’ (YANDE) ile toplanmıştır. Veriler, SPSS
(Statistical Package For The Social Sciences) ile analiz edilmiştir.
Araştırma-dan elde edilen bazı bulgular şöyledir: (1) İngilizce öğretmenleri
genel olarak eleştirel düşündüklerini, ancak “doğruyu arama” ve “sistematiklik”
alt boyutlarında kısmen eleştirel düşündüklerini vurgulamışlardır. İngiliz-ce
öğretmenleri genel olarak yansıtıcı düşündüklerini, ancak “mesleğe bakış” ve
“sürekli ve amaçlı düşünme” alt boyutlarında kısmen yansıtıcı düşündükleri
söylenebilir. Sonuçta, İngilizce öğretmenlerine bu konuda hizmetiçi eğitim
verilmesi gerektiği söylenebilir.
Yeni (2006) İlköğretim İngilizce Programı Eleştirel Düşünme Yansıtıcı Düşünme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Kasım 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |