Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 50 - 54, 21.11.2009

Öz




Araştırmanın
amacı, ‘Yeni (2006) ilköğretim İngilizce programını uygulayan öğretmenlerin
eleştirel ve yansı-tıcı düşünmeleri’ni belirlemektir. Araştırmada survey
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2007- 2008 eğitim öğretim yılında
Elazığ ili merkez ve ilçelerde ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda görev
yapan 196 İngilizce Öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem ise 120 İngilizce öğretmenidir.
Araştırmanın verileri ‘Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği’ (KEDEÖ) ve
‘Yansıtıcı Düşünme Eğilimi Ölçeği’ (YANDE) ile toplanmıştır. Veriler, SPSS
(Statistical Package For The Social Sciences) ile analiz edilmiştir.
Araştırma-dan elde edilen bazı bulgular şöyledir: (1) İngilizce öğretmenleri
genel olarak eleştirel düşündüklerini, ancak “doğruyu arama” ve “sistematiklik”
alt boyutlarında kısmen eleştirel düşündüklerini vurgulamışlardır. İngiliz-ce
öğretmenleri genel olarak yansıtıcı düşündüklerini, ancak “mesleğe bakış” ve
“sürekli ve amaçlı düşünme” alt boyutlarında kısmen yansıtıcı düşündükleri
söylenebilir. Sonuçta, İngilizce öğretmenlerine bu konuda hizmetiçi eğitim
verilmesi gerektiği söylenebilir.




Kaynakça

  • 1. Chaffe, J. (1988), Thinking Critically. Houghton Mifflin Company, New York.
  • 2. Demirel, Ö. (1999). Plandan Değerlendirmeye Öğretim Sanatı. (4. baskı). Pegem Yayınevi, Ankara.
  • 3. Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 4. Dewey, J. (1910). How We Think. New York: D. C. Health & Company.
  • 5. Doğan, Y. Z. (2007). “Avrupa Birliği Ortak Dil Çerçevesi Programının Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Okullarında Yabancı Dil (İngilizce) Dersi Öğretiminde Uygulanabilirliği”. Yayım-lanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 6. Ennis, R. H. (1996). Critical Thinking. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ. USA
  • 7. Er, K. O. (2006). “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf İn-gilizce Programlarının Değerlendirilmesi”. Ya-yımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversite-si Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 8. Gören, S. Ç. (2008). “An Evaluation Of The Teaching English To Young Learners Course In Gazi University ELT Department With Refe-rence To The New English Language Curri-culum For Primary Education”. Yayımlan-mamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 9. Güneş, N. (2007). “An Analysis Of The Revised English Curriculum For Primary School Grade 4 From A Cross- Curricular Standpoint: Compatibility With The Social Sciences Curriculum”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilim-ler Enstitüsü, İstanbul.
  • 10. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yönte-mi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 11. Kökdemir, D. (2003). “Belirsizlik Durumların-da Karar Verme ve Problem Çözme”, Yayınlan-mamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • 12. MEB. (2005). Talim Terbiye Kurulu Program Geliştirme Çalışmaları. http://programlar.meb. gov.tr/prog_giris/prg_giris.pdf adresinden 12 Kasım 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • 13. Öztürk, A. R. (2006). “An Analysis Of ELT Teachers’ Perceptions Of Some Problems Concerning The Implementation Of English Language Teaching Curricula In Elementary Schools”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti-tüsü, Gaziantep.
  • 14. Sak, E. Ö. (2008). “İlköğretim I. Kademe İngi-lizce Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • 15. Semerci, Ç. (2007). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Yansıtıcı Düşünme Eğilimi (YANDE) Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7 (3).733-740.
  • 16. Sümen, G. (2008). “An Evaluation Of The New English Coursebook Of The Fourth Grade Of State Schools InTurkey And Preparing Supp-lementary Materials In Reference With The New English Curriculum”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 17. Şimşek, H. (2007). “A Teacher Development Program For Young Learners Of English: An Action Reserach”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • 18. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı Düşünme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 19. Ünver, G. (2005). Yansıtıcı Düşünme, Ö. De-mirel (Ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 20. Yanık, A. E. (2007). “A Study Of English Language Curriculum Implementation In 6th , 7th And 8th Grades Of Public Primary Schools Through Teachers’ And Students’ Perceptions”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Tek-nik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 21. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bi-limlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 22. Wilson, J. ve Jan, L. W. (1993). Thinking For Themselves Developing Strategies For Reflec-tive Learning. Australia: Eleanor Curtain Publishing.
  • 23. Zeichner, K. M. ve Liston, D. P. (1996). Reflective Teaching: An Introduction. New Jersey; Lawrence Erlbaum Associates.
  • 24. Zincir, B. (2006). “5th Grade English Teachers’ Evaluations Of Curriculum Objectives”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. .
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece Meral Bu kişi benim

Çetin Semerci

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Meral, E., & Semerci, Ç. (2009). YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 8(1), 50-54.
AMA Meral E, Semerci Ç. YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ. (DAD). Kasım 2009;8(1):50-54.
Chicago Meral, Ece, ve Çetin Semerci. “YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8, sy. 1 (Kasım 2009): 50-54.
EndNote Meral E, Semerci Ç (01 Kasım 2009) YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8 1 50–54.
IEEE E. Meral ve Ç. Semerci, “YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ”, (DAD), c. 8, sy. 1, ss. 50–54, 2009.
ISNAD Meral, Ece - Semerci, Çetin. “YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8/1 (Kasım 2009), 50-54.
JAMA Meral E, Semerci Ç. YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ. (DAD). 2009;8:50–54.
MLA Meral, Ece ve Çetin Semerci. “YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 1, 2009, ss. 50-54.
Vancouver Meral E, Semerci Ç. YENİ (2006) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE PROGRAMINI UYGULAYAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL VE YANSITICI DÜŞÜNMELERİ. (DAD). 2009;8(1):50-4.