Bu
çalışmada okul yöneticilerinin görev yaptıkları okul türüne göre (devlet-özel)
öğrencilere değer kazan-dırma davranışları belirlenmeye çalışılmıştır. Değer
kazandırma davranışı dört bölümde incelenmiştir. Milli, manevi, okula ilişkin
kültürel ve evrensel düzeydedir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere 27 maddelik
likert tarzında beşli derecelendirme anketi hazırlanmıştır. Yapılan geçerlik ve
güvenirlik işlemleri sonucunda ankette yer alan madde sayısı 26’ya düşmüştür.
Geliştirilen anket Elazığ il merkezinde yer alan beş eğitim bölgesinden
tesadüfî olarak seçilmiş olan 1256 öğrencinin görüşü alınmak üzere
uygulanmıştır. Bu öğrenci-lerin 970’i devlet okuluna devam ederken, 286’sı özel
okula devam etmektedir. Yapılan istatistik işlemler sonucunda her iki okul
türünde görev yapan okul yöneticilerinin belirlenen bu dört değer kazandırma
davranışına ilişkin sonuçların genelde kısmen katılıyorum düzeyinde olması
düşündürücüdür. Özellikle özel okul yöneticilerinin öğrencilere değer
kazandırmaya ilişkin öğrenci görüşleri daha olumsuz sonuçlanmıştır. Bu
sonuçlara göre okul yöneticilerinin duyuşsal düzeyde davranış kazandırmak için
okullarında yeterli etkinlik düzenlemediği sonucu çıkarılabilinir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Kasım 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |