Günümüzde içten yanmalı motorların emisyon değerlerinin azaltılması işlemi önemli bir olaydır. Sunulan
çalışmada dizel motorlarda, hidrojen kullanımının motor performansına ve emisyon değerlerine etkisinin sayısal
olarak araştırılmasını amaçlanmaktadır. Sayısal çalışmada kullanılan modelin geçerliliği, deneysel verilerle
doğrulanarak sağlanmıştır. Bu çalışmada, dizel bir motorda farklı oranlarda hidrojen kullanılmış ve sonuçları
çalışma kapsamında sayısal olarak sunulmuştur. Saf dizel yakıtı ve saf dizel yakıtına ek olarak % 2, % 4 ve % 6
oranlarında hidrojen eklenerek analizler yapılmıştır. Sayısal analizler AVL-FIRE yazılımı kullanılarak elde
edilmiştir. Sonuçlar her bir karışım oranı için ayrı ayrı elde edilmiş ve sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre
motor performansında hidrojen miktarına bağlı olarak iyileşmeler gözlemlenmiştir.
In recent years, the process of reducing emissions of internal combustion engines are critical event. The present
study numerically explores combustion of hydrogen and its shows the contribution of hydrogen to engine
performance and emissions effect for diesel engines. The used model in the numerical study was determined
according to experimental data. In the study, the different ratios of hydrogen have used in diesel engines and
the obtained results have been presented. The different ratios of hydrogen are % 2, % 4 and % 6, and its are
added to pure diesel. Transient numerical simulations are performed using the AVL-FIRE commercial software.
The simulations results are separately obtained and presented. According to the results, engine performans
improved depending on the amount of hydrogen.
Diğer ID | JA98UD73AF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 29 Sayı: 1 |