Turizm yazınında, seyahat tercihlerinin çoğunlukla
statüye göre modellendiği yönündeki araştırmaların varlığına rağmen, konu ile
ilgili yapılan yazın taraması sonucunda statüye dayalı turizm tüketimine
yönelik çalışmaların yabancı yazında birkaç çalışma ile sınırlı kaldığı
görülürken; Türkçe yazında ise konuya yönelik teorik ya da ampirik bir
çalışmaya rastlanmamıştır. Yapılan araştırmalar, turistlerin konforsuz bir
seyahat veya fiziksel zorluklara hazır olmamaları pahasına dahi olsa,
gerçekleştirmek istedikleri faaliyetlerin kendilerine statü ve prestij
kazandıracak olması nedeniyle birtakım turistik faaliyetlere
katılabileceklerini göstermiştir. Dünyadaki artışına paralel olarak, ülkemizde
de lüks turizm destinasyonlarındaki, türlerindeki ve lüks segmentteki konaklama
işletmelerindeki artış da göz önüne alınarak; statü temelli turizm tüketimi
konusunun teorik anlamda ele alınmasının, özellikle yerli yazındaki boşluğu
doldurması ve konu ile ilgili ileride yapılacak ampirik çalışmalara kaynak
oluşturması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın ayrıca, turizm
pazarlamacılarına ve destinasyon yöneticilerine de lüks turistik ürünler
konusunda etkili pazarlama stratejileri geliştirmeleri açısından fikir
verebileceği düşünülmektedir.
YOKTUR
YOKTUR
YOKTUR
YOKTUR
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOKTUR |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.