Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 753 - 764, 31.12.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.570808

Öz

Kaynakça

  • Adams, M. K. (2008). Cultural tourism. Darity, W.A (Ed.). International encyclopedia of the social sciences. USA: MacMilan.
  • Aklanoğlu, F. (2010). Geleneksel yerleşmelerde kültür turizmi: Beypazarı örneği. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 10(2), 125-136.
  • Ashworth, G. J. ve Dietvorst A. G. (1995). Tourism and spatial transformations. Wallingford, Oxon, UK: CAB International.
  • Atasoy, F., İnceöz, S. ve Öztürk, İ. (2018). Kırsal turizm kapsamında gerçekleştirilen kültür turizmi: Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası örneği. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 2(1), 6-14.
  • Aubert, A. ve Csapo, J. (2002), Unique features of the tourist attractions in Hungary’s historical small cities. Aubert, A. ve Csapo, J. (Ed.). Settlement dynamics and its spatial impacts. Pecs: University of Pecs Department of Tourism.
  • Avrupa Komisyonu (2002). Europeans and their holidays. Brussels: EC.
  • Bingöl, Z. (2004). Akdeniz bölgesinin kültür ve inanç turizmi potansiyeli açısından değerlendirilmesi. Bilgi, (8)1, 125-137.
  • Csapo, J. (2012), The role and importance of cultural tourism in modern tourism industry, strategies for tourism industry. Kasımoğlu, M. (Ed.). Micro and macro perspectives. Croatia: InTech.
  • ECTARC (1989). Contribution to the drafting of a charter for cultural tourism. Llangollen, Wales: European Centre for Traditional and Regional Cultures.
  • Feifer, M. (1985). Tourism in history from imperial Rome to the present. New York: Stein and Day.
  • Frangipane, M. (2001). The transition between two opposing forms of power at Arslantepe (Malatya) at the beginning of the 3rd millenium. Türkiye Bilimler Akademisi Arkeoloji Dergisi, 4, 1-24.
  • Frangipane, M., Andersson S.E., Laurito, R., Möller-Wiering, S., Nosch, M., Rast-Eicher, A. ve Wisti L.A. (2009). Arslantepe, Malatya (Turkey): textiles, tools and imprints of fabrics from the 4th to the 2nd millennium BCE. Paleorient, 35(1), 5-29.
  • Horvath, A. (1999). Tourism in culture - culture in tourism. Budapest: Hungarian Cultural Institute.
  • ICOMOS (1997). Charter for cultural tourism. erişim tarihi: 06/01/2019, http://www.ico mos.org/tourism/
  • İbret, Ü., Aydınözü , D. ve Uğurlu, M. (2015). Kastamonu şehrinde kültür ve inanç turizmi. Marmara Coğrafya Dergisi, 32(Temmuz), 239-269.
  • Kurgun, H. ve Yumuk, Y. (2013). Yöresel el sanatlarının kültürel turizmin gelişimindeki rolü: Görece (Boncukköy) ve Nazarköy örnekleri. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(1), 27-32.
  • McIntosh, R. ve Goeldner, C. (1990). Tourism: principles, practices, philosophies. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • McKercher, B. ve Cros, H. (2002). Cultural tourism: the partnership between tourism and cultural heritage management. New York: Haworth Hospitality Press.
  • Munsters, W. (1996). Cultural tourism in Belgium. Richards, G. (Ed.). Cultural tourism in Europe. Wallingford: CABI.
  • Palmieri, A. (1981). Excavations at Arslantepe (Malatya). Anatolian Studies, 31, 101-120.
  • Pereiro, X. (2002). Cultural tourism: readings of anthropology. Perez, X.P. (Ed.) I. International Congress of Cultural Tourism. Noticias de Antropología y Arqueología (NAYA), Buenos Aires.
  • Richards, G. (2005). Cultural tourism in Europe. Wallingford: CABI.
  • Stebbins, R. A. (1996). Cultural tourism as serious leisure. Annals of Tourism Research, 23(4), 948-950.
  • Tapur, T. (2009). Konya ilinde kültür ve inanç turizmi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 473-492.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/Attraction_Review-g298018-d3511536-Reviews-or10-Melid-Malatya.html, erişim tarihi: 06/01/2019.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/Attraction_Review-g298018-d3628599-Reviews-Aslantepe_Ruins-Malatya.html, erişim tarihi: 06/01/2019.
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr, erişim tarihi: 06/01/2019.
  • http://www.malatyakulturturizm.gov.tr, erişim tarihi: 06/01/2019.

Arslantepe Höyüğü TripAdvisor Çevrimiçi Yorumlarının İçerik Analizi İle İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 753 - 764, 31.12.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.570808

Öz

Çalışmanın
amacı önemli tarihi kalıntılara sahip olan Malatya Arslantepe höyüğünün
çevrimiçi yorumlarının incelenmesi, höyük alanı ile ilgili görüşlerin ortaya
çıkarılması ve bu doğrultuda önerilerde bulunmaktadır.
 Çalışmada içerik analizi uygulanmıştır. Çevrimiçi yorum sitesi
olan TripAdvisor üzerinden Malatya Arslantepe höyüğü ile ilgili yapılmış toplam
81 ziyaretçi yorumu bulunmaktadır. Bu yorumlar içerik analizi ile
incelenmiştir.
Ziyaretçilerin yarısından fazlası (%58,03)
Arslantepe höyüğü için mükemmel oyu kullanmışken, 1 adet berbat ve 2 adette
kötü oyu Arslantepe höyüğü için verilmiştir. 11 ziyaretçi yorumuna “mutlaka
ziyaret edin” başlığı vermiştir. Yorumlar incelendiğinde genel olarak alanın
tarihi ile ilgili yorumlar yapılmıştır.
Tanıtım ve
bilgilendirmelerinde yer alan Aslantepenin Arslantepe olarak güncellenmesi ve
Arslantepe’den çıkarılan eserlerin tekrar Arslantepe’ye getirilerek burada bir
müze içerisinde sergilenmesi önerilmektedir.
Çalışmada Tripadvisor sitesinde yer Arslantepe ve Aslantepe Höyüğü
başlıkları altında yer alan toplam 81 ziyaretçi yorumu kullanılmıştır. Gelecek
çalışmalarda anket yöntemi ile veri toplanıp inceleme yapılması planlanmıştır.

Çalışma ile bölgenin tanıtımının yapılması toplum için,
geliştirilmiş öneriler ise yerel yönetimler ve politika yapıcılar için etkilere
sahiptir. Çalışma kültür turizmi kapsamında bölgenin değerlendirilmesi için bir
adım olarak görülebilir.
Çalışmadan özellikle yerel
halk, yerel yönetimler, politika yapıcılar ve akademisyenlerin yararlanması
beklenmektedir. Çalışma Arslantepe höyüğü ile yapılmış ilk kültür turizmi çalışmalardan
biri olarak özgün değere sahiptir denilebilir. 

Kaynakça

  • Adams, M. K. (2008). Cultural tourism. Darity, W.A (Ed.). International encyclopedia of the social sciences. USA: MacMilan.
  • Aklanoğlu, F. (2010). Geleneksel yerleşmelerde kültür turizmi: Beypazarı örneği. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 10(2), 125-136.
  • Ashworth, G. J. ve Dietvorst A. G. (1995). Tourism and spatial transformations. Wallingford, Oxon, UK: CAB International.
  • Atasoy, F., İnceöz, S. ve Öztürk, İ. (2018). Kırsal turizm kapsamında gerçekleştirilen kültür turizmi: Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası örneği. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 2(1), 6-14.
  • Aubert, A. ve Csapo, J. (2002), Unique features of the tourist attractions in Hungary’s historical small cities. Aubert, A. ve Csapo, J. (Ed.). Settlement dynamics and its spatial impacts. Pecs: University of Pecs Department of Tourism.
  • Avrupa Komisyonu (2002). Europeans and their holidays. Brussels: EC.
  • Bingöl, Z. (2004). Akdeniz bölgesinin kültür ve inanç turizmi potansiyeli açısından değerlendirilmesi. Bilgi, (8)1, 125-137.
  • Csapo, J. (2012), The role and importance of cultural tourism in modern tourism industry, strategies for tourism industry. Kasımoğlu, M. (Ed.). Micro and macro perspectives. Croatia: InTech.
  • ECTARC (1989). Contribution to the drafting of a charter for cultural tourism. Llangollen, Wales: European Centre for Traditional and Regional Cultures.
  • Feifer, M. (1985). Tourism in history from imperial Rome to the present. New York: Stein and Day.
  • Frangipane, M. (2001). The transition between two opposing forms of power at Arslantepe (Malatya) at the beginning of the 3rd millenium. Türkiye Bilimler Akademisi Arkeoloji Dergisi, 4, 1-24.
  • Frangipane, M., Andersson S.E., Laurito, R., Möller-Wiering, S., Nosch, M., Rast-Eicher, A. ve Wisti L.A. (2009). Arslantepe, Malatya (Turkey): textiles, tools and imprints of fabrics from the 4th to the 2nd millennium BCE. Paleorient, 35(1), 5-29.
  • Horvath, A. (1999). Tourism in culture - culture in tourism. Budapest: Hungarian Cultural Institute.
  • ICOMOS (1997). Charter for cultural tourism. erişim tarihi: 06/01/2019, http://www.ico mos.org/tourism/
  • İbret, Ü., Aydınözü , D. ve Uğurlu, M. (2015). Kastamonu şehrinde kültür ve inanç turizmi. Marmara Coğrafya Dergisi, 32(Temmuz), 239-269.
  • Kurgun, H. ve Yumuk, Y. (2013). Yöresel el sanatlarının kültürel turizmin gelişimindeki rolü: Görece (Boncukköy) ve Nazarköy örnekleri. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(1), 27-32.
  • McIntosh, R. ve Goeldner, C. (1990). Tourism: principles, practices, philosophies. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • McKercher, B. ve Cros, H. (2002). Cultural tourism: the partnership between tourism and cultural heritage management. New York: Haworth Hospitality Press.
  • Munsters, W. (1996). Cultural tourism in Belgium. Richards, G. (Ed.). Cultural tourism in Europe. Wallingford: CABI.
  • Palmieri, A. (1981). Excavations at Arslantepe (Malatya). Anatolian Studies, 31, 101-120.
  • Pereiro, X. (2002). Cultural tourism: readings of anthropology. Perez, X.P. (Ed.) I. International Congress of Cultural Tourism. Noticias de Antropología y Arqueología (NAYA), Buenos Aires.
  • Richards, G. (2005). Cultural tourism in Europe. Wallingford: CABI.
  • Stebbins, R. A. (1996). Cultural tourism as serious leisure. Annals of Tourism Research, 23(4), 948-950.
  • Tapur, T. (2009). Konya ilinde kültür ve inanç turizmi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 473-492.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/Attraction_Review-g298018-d3511536-Reviews-or10-Melid-Malatya.html, erişim tarihi: 06/01/2019.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/Attraction_Review-g298018-d3628599-Reviews-Aslantepe_Ruins-Malatya.html, erişim tarihi: 06/01/2019.
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr, erişim tarihi: 06/01/2019.
  • http://www.malatyakulturturizm.gov.tr, erişim tarihi: 06/01/2019.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Topsakal 0000-0003-3202-5539

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 6 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Topsakal, Y. (2019). Arslantepe Höyüğü TripAdvisor Çevrimiçi Yorumlarının İçerik Analizi İle İncelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(4), 753-764. https://doi.org/10.32958/gastoria.570808