Son yıllarda kitlesel turizm hareketlerinin çevre üzerinde yarattığı olumsuz
etkiler alternatif turizm türlerine olan ilgiyi artırmaktadır. Ülkemizde
alternatif turizm açısından geliştirilmesi gereken önemli türlerden biri de
termal turizmdir. Kahramanmaraş Akdeniz bölgesinde yer alan sıcak ve soğuk şifalı
su kaynakları bakımından zengin bir ilimizdir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, Kahramanmaraş Onikişubat ilçesinde yer alan Ilıca kaplıcalarının termal
turizm potansiyelini ortaya koymak ve ziyaret edenlerin termal turizm algısı
ile termal turizmden beklentilerini betimlemektir. Çalışma nitel araştırma
deseninde kurgulanmış olup, ikincil verilerden de yararlanılmıştır. Bu
bağlamda Ilıca kaplıcalarını ziyaret eden 20 kişi ile derinlemesine mülakat
yapılmıştır.
Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmada
elde edilen bulgular, Ilıca kaplıcalarının sağlık sorunları nedeniyle tercih
edildiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca tanıtım ve reklam kampanyalarının eksik olduğu
ve bölgeye ulaşımın yetersiz olduğu da elde edilen önemli bulgular arasındadır.
In recent years, the negative effects on the environment of mass tourism movements have increased the interest in alternative tourism types. One of the important species that should be developed in terms of alternative tourism in our country is thermal tourism. Kahramanmaraş is a province rich in hot and cold healing water resources in the Mediterranean region. The aim of this study is to investigate Ilıca springs' thermal tourism potential where is located in Kahramanmaraş Onikişubat district and to determine visitors' perception of thermal tourism with the expectations from thermal tourism. The study was designed as a qualitative research design and both primary and secondary data were used. In this context, in-depth interviews were conducted with 20 people who visited the Ilıca springs. The data were analyzed through descriptive technique. The findings of the study have shown that the thermal springs are preferred for health issues. In addition, the lack of publicity and advertising campaigns, insufficient transportation facilities are might be regarded as other critical results.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.