In terms of the realization of political participation in the political behavior process, the voter behavior has a great effect. In this context, it is examined through sociological, psychological, rational choice, intuitive voting and political marketing models on the direct or indirect effects of voter behaviors on the political participation process. The effects of geographic location, protest vote, ethnic and religious voting, party affiliation, retroactive voting, education, candidate, personal attitudes and values, and economic factors in the determination of voter preferences in the political decision process will be examined according to the results of the pre-local election survey on the example of Sehitkamil. . The main purpose of this study is to analyze the pre-election voter behavior before the election, rather than evaluating the voter behavior after an election.
Siyasal davranış sürecinde siyasal katılımın gerçekleşmesi bakımından seçmen davranışlarının etkisi büyüktür. Bu bağlamda, seçmen davranışlarının siyasal katılım sürecini doğrudan ya da dolaylı olarak etkilemesi üzerine sosyolojik, psikolojik, rasyonel tercih, sezgisel oy verme ve siyasal pazarlama modelleri üzerinden incelenmektedir. Siyasal karar sürecindeki seçmen tercihlerinin belirlenmesinde coğrafik yerleşim, protesto oyu, etnik ve din temelli oy verme, parti bağlılığı, geçmişe yönelik oy verme, eğitim, aday, kişisel tutum ve değerler, ekonomik faktörlerin etkisi Şehitkamil örneği üzerinden yerel seçim öncesi anket araştırması sonuçlarına göre incelenecektir. Bu çalışmanın temel amacı, aslında bir seçim sonrası seçmen davranışlarını değerlendirmekten ziyade henüz seçim gelmemiş seçim öncesi seçmen davranışlarını analiz etmeye yöneliktir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |