Araştırmanın amacı: Üniversitede okuyan yabancı uyruklu öğrencilerin atılganlık düzeylerinin
ortaya konulması ve farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2016-2017 Eğitim/Öğretim döneminde Uşak
üniversitesinde öğrenim gören 113 Erkek 35 Kadın toplam
148 yabancı öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin
toplanmasında sosyo demografik özellikleri belirlemeye yönelik kişisel bilgi
formu ile 1980 yılında Voltan (1980) tarafından geçerlilik ve
güvenirliliği yapılmış rathus atılganlık ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 22.00 İstatistik
paket programıyla, diğer değişkenler ise tek yönlü varyans (ANOVA) analizi ile
incelenmiştir. Anlamlı farkın olması durumunda varyans analiz sonuçları Tukey
testi kullanılarak karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın sonucunda; Uşak
üniversitesinde okuyan yabancı uyruklu öğrencilerin demografik özelliklerine
göre atılganlık düzeyleri incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler sonucunda; yaş, cinsiyet, ülkelere
göre, okudukları sınıf, düzenli spor yapıp yapmama durumuna göre, kaç yıldır spor yaptıklarına bakıldığında
anlamlı farklılaşmaların olmadığı görülmüştür. Atılgalık kavramı öğrencilerin hayata daha anlamlı bir şekilde tutunabilmelerini sağlanması
atılganlık düzeylerinin tespiti açısından önemli olduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Spor, Atılganlık, Öğrenci.000
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.