Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa il merkezi ortaokulların 7. sınıflarında eğitim gören ve araştırmaya gönüllü katılan 250 kız ve 331’i erkek olmak üzere toplam 581 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan 9 soruluk kişisel bilgi formu ile Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen “Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin normallik sınamasında normal dağılmadığı görüldüğünden ikili karşılaştırmalar için Mann Whitney U testi ve çoklu karşılaştırmalar için Kruskall Wallis testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak α=0,05 seçilmiştir. Araştırma bulgularında ortaokul öğrencilerin cinsiyetlerine, yaşlarına, BKİ değerlerine ve kardeş sayılarına göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı fark olduğu bulunmamıştır (p>0,05). Ancak öğrencilerin spor yapma durumlarına, spor branşlarına ilgi duyma durumlarına, ailelerin gelir durumlarına ve ebeveynlerin spor yapma durumlarına göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı fark olduğu bulunmuştur.Sonuç olarak ortaokul öğrencilerin ve ailelerin spora ilgileri ve gelir düzeyleri öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarını olumlu veya olumsuz olarak etkilediği ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.