Bu araştırmada
üniversite öğrencilerinin beden imgesi hoşnutluğu ve iletişim becerilerinin
yaş, cinsiyet, spor yapma durumu açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmaya Celal Bayar Üniversitesinin BESYO, Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat
Fakültesinde aktif olarak öğrenim gören, tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilmiş
171’i spor yapan ve 170’i spor yapmayan 343 öğrenci katılmıştır. Katılımcılara
Berscheid, Walster, Bohrnstedt (1973) tarafından geliştirilen ve Türkiye’ye
uyarlaması Gökdoğan (1988) tarafından yapılan “Beden Bölgesi ve Özelliklerinden
Hoşnut Olma Ölçeği” (BİHÖ) ve Ersanlı ve Balcı (1996) tarafından geliştirilen “İletişim
Becerileri Ölçeği” (İBÖ) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Yapılan
istatistiksel analizler sonucu katılımcıların beden imgelerinden hoşnutluk
düzeyleri cinsiyete, spor yapma durumuna, sporla ilgilenme derecesine göre
anlamlı farklılık gösterirken, yaşa göre istatistiksel olarak anlam ifade
etmemektedir. İletişim becerileri de cinsiyete göre anlamlı bir farklılık
göstermezken, yaşa, spor yapma durumuna, sporla ilgilenme derecesine göre
anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ayrıca yapılan korelasyon analizleri sonucu
beden memnuniyeti ve iletişim becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir
ilişki bulunmuştur.
Anahtar kelimeler: Beden Hoşnutluğu, İletişim Becerileri,
Spor
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.