Bu
çalışmanın amacı, liseli sporcu öğrenciler ile sedanter öğrencilerin özgüven
düzeylerini karşılaştırmaktır. Çalışma,
2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı’nda, Kırşehir ilinde, okul ve kulüp takımlarında
görev alan 92 sporcu öğrenci ile 87 sedanter öğrenci olmak üzere 179 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada veri toplama aracı olarak Akın (2007) tarafından geliştirilen özgüven
ölçeği kullanılmıştır. Shapiro-Wilk testi ile sınanan verilerin
analizinde, Non-Parametrik testlerden Kruskal-Wallis testi uygulanmıştır. Elde
edilen verilere yapılan analize göre, takım sporu yapanların,
bireysel spor yapanlara ve sedanterlere göre özgüven seviyelerinin
istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür (p<.05). Sedanter
öğrencilerin, sporcu öğrencilere göre, hem içsel hem de dışsal özgüven
seviyelerinin daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır.
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.