Araştırmanın amacı, üniversitede öğrenim gören
öğrencilerin serbest zaman doyum düzeyleri ile serbest zaman yönetim biçimleri
arasındaki ilişkiyi farklı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş olan 151
erkek ve 99 kadın olmak üzere toplam 250 üniversite öğrencisi çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul Üniversitesi
Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören yaş ortalaması 21,53 ± 1,53 olan öğrencilerden
oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından
hazırlanmış kişisel bilgi formuna ek olarak, Öğrencilerin boş zaman
yönetimlerini belirlemek için, Wang ve ark., (2011) tarafından geliştirilen,
Akgül ve Karaküçük (2015) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Boş Zaman Yönetimi
Ölçeği” ile Beard ve Raghed
(1980) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Gökçe ve Orhan (2011)
tarafından yapılan “Serbest Zaman Doyum Ölçeği” kullanılmıştır.Katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımlarının
belirlenmesi için yüzde (%) ve frekans (f) yöntemleri; Katılımcıların serbest zaman doyum
ile serbest zaman yönetimlerinin bazı demografik özelliklere göre farklılığını
belirlemek için MANOVA; serbest zaman doyum ile serbest zaman yönetimleri
arasındaki ilişki düzeyini belirlemek için Person Korelasyon testleri
uygulanmıştır. Araştırma bulgularında; MANOVA test sonuçlarında “cinsiyet”
ve “haftalık serbest zaman süreleri ”,
değişkenlerine göre Serbest zaman doyum düzeylerinde toplam puanlarında anlamlı bir farklılık olduğu
belirlenmiştir (p< 0,05), “yaş”, değişkenlerine
göre ise boş zaman yönetimleri ölçeğinin toplam puanlarında anlamlı farklılık
olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak; katılımcıların serbest zaman doyum düzeylerinin cinsiyet ve
haftalık serbest zaman sürelerine göre değiştiği, 26 yaş ve üstü katılımcıların
serbest zaman yönetim biçimlerinde diğer bireylere oranla daha başarılı
oldukları söylenebilir.
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.