Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 4, 32 - 42, 28.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akman Y. (1992). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin meslek,evlilik ve geleceğe yönelik beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (7), 125 -149. Alım M., Bekdemir Ü. (2006), “Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”. Milli Eğitim Dergisi, Yıl 35, Sayı 172, ss.263-275.
  • Bontempo B. T., Digman S. (1985) “Entry level profile: student attitudes toward the Teaching Profession.” Paper presented at the annual meeting of the Annual Meeting of the American Educational Research Association. Chicago, March-April. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 258949).
  • Brown M. M. (1992). Caribbean first-year teachers’ reasons for choosing teaching as a career. Journal of Education for Teaching, 18(2), 185-195.
  • Büyükozturk, S. (2006). Data Analysis for Social Sciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Cinpolat T., Alıncak F., Abakay U. (2016). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-47.
  • Ekici G. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerine yönelik tutumları ile öğrenme biçimlerinin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V, I, 111-132.
  • Elçiçek Z. (2016). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimine İlişkin Bir Model Geliştirme Çalışması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Erdem A.R., Gezer K., Çokadar H. (2005), “Ortaöğretim Fen- Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”. Denizli:14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı. ss. 471-477.
  • Erdem A.R., Şimşek S. (2000). “PAÜ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenliği Seçmelerinde Etkili Olan faktörler”, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 18 Mart Üniv. Çanakkale.

Pedagojik Formasyon Sertifikası Progamında Öğrenim Gören Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 4, 32 - 42, 28.12.2017

Öz

Öğretmenlik mesleği en önde gelen ve en
değerli mesleklerden birisidir. Bir toplumun gelişmesinde ve ilerlemesinde
öğretmenlerin büyük bir rolü bulunmaktadır. Öğretmenlerin adaylıkları süresince
öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirmeleri mesleki yaşantılarında
da başarılı olmalarını sağlayacaktır.



Bu
çalışma, pedagojik formasyon sertifikası programında öğrenim gören öğrencilerin
öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen açık
uçlu sorular öğretmen adaylarına sunulmuştur. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden olan durum çalışması yöntemi kullanılarak, Gaziantep
Üniversitesinde pedagojik formasyon sertifikası programında öğrenim gören 30
öğretmen adayından elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile
çözümlenmiştir.



Araştırma
sonucunda pedagojik formasyon alan öğrencilerin büyük çoğunluğunun öğretmenlik
mesleğinin; kutsal, değerli ve saygı duyulması gereken bir meslek olduğunu
ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca öğretmenlik mesleğinin gelecek nesillerin
yetişmesinde rol oynadığı için büyük öneme sahip olduğu, manevi anlamda
bireyleri doyuma ulaştıran bir meslek olduğu, emek ve sevgi ile yapılması
gereken bir meslek olduğu ve sürekli kişisel gelişim gerektiren bir meslek
olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla birlikte öğretmenlik mesleğinin atama
kaygısı olmayan bir meslek olması gerektiği ve formasyon eğitimini alarak
öğretmen olmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akman Y. (1992). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin meslek,evlilik ve geleceğe yönelik beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (7), 125 -149. Alım M., Bekdemir Ü. (2006), “Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”. Milli Eğitim Dergisi, Yıl 35, Sayı 172, ss.263-275.
  • Bontempo B. T., Digman S. (1985) “Entry level profile: student attitudes toward the Teaching Profession.” Paper presented at the annual meeting of the Annual Meeting of the American Educational Research Association. Chicago, March-April. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 258949).
  • Brown M. M. (1992). Caribbean first-year teachers’ reasons for choosing teaching as a career. Journal of Education for Teaching, 18(2), 185-195.
  • Büyükozturk, S. (2006). Data Analysis for Social Sciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Cinpolat T., Alıncak F., Abakay U. (2016). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-47.
  • Ekici G. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerine yönelik tutumları ile öğrenme biçimlerinin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V, I, 111-132.
  • Elçiçek Z. (2016). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimine İlişkin Bir Model Geliştirme Çalışması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Erdem A.R., Gezer K., Çokadar H. (2005), “Ortaöğretim Fen- Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”. Denizli:14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı. ss. 471-477.
  • Erdem A.R., Şimşek S. (2000). “PAÜ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenliği Seçmelerinde Etkili Olan faktörler”, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 18 Mart Üniv. Çanakkale.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Ayten Acun

Fikret Alıncak

Hüseyin Üzüm

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Acun, A., Alıncak, F., & Üzüm, H. (2017). Pedagojik Formasyon Sertifikası Progamında Öğrenim Gören Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(4), 32-42.

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.