Öğretmenlik mesleği en önde gelen ve en
değerli mesleklerden birisidir. Bir toplumun gelişmesinde ve ilerlemesinde
öğretmenlerin büyük bir rolü bulunmaktadır. Öğretmenlerin adaylıkları süresince
öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirmeleri mesleki yaşantılarında
da başarılı olmalarını sağlayacaktır.
Bu
çalışma, pedagojik formasyon sertifikası programında öğrenim gören öğrencilerin
öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen açık
uçlu sorular öğretmen adaylarına sunulmuştur. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden olan durum çalışması yöntemi kullanılarak, Gaziantep
Üniversitesinde pedagojik formasyon sertifikası programında öğrenim gören 30
öğretmen adayından elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile
çözümlenmiştir.
Araştırma
sonucunda pedagojik formasyon alan öğrencilerin büyük çoğunluğunun öğretmenlik
mesleğinin; kutsal, değerli ve saygı duyulması gereken bir meslek olduğunu
ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca öğretmenlik mesleğinin gelecek nesillerin
yetişmesinde rol oynadığı için büyük öneme sahip olduğu, manevi anlamda
bireyleri doyuma ulaştıran bir meslek olduğu, emek ve sevgi ile yapılması
gereken bir meslek olduğu ve sürekli kişisel gelişim gerektiren bir meslek
olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla birlikte öğretmenlik mesleğinin atama
kaygısı olmayan bir meslek olması gerektiği ve formasyon eğitimini alarak
öğretmen olmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.