Bu çalışmanın amacı bireysel spor yapan kişilerde, duygusal zeka düzeylerinin akademik not ortalamaları ile ilişkisinin araştırılmasıdır. Çalışmaya kolay örneklem yöntemiyle ulaşılabilen Uşak Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde eğitim gören, 18 yaş üstü ve sağlıklı gönüllü olarak katılmayı kabul eden 113 kişi katılmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden gönüllülere ilk olarak sosyodemografik bilgi formu, Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği uygulanmıştır. Yıl sonu dönem ortalamalarına göre duygusal zeka düzeyleri karşılaştırmaları yapılmıştır. Araştırmamızda, önce kullanılan ölçeğin toplam Cronbach Alfa içtutarlılık güvenirlik katsayısının hesaplanması yapılmıştır. Daha sonra, Bireysel spor yapan öğrencilerin not ortalamalarına göre oluşturulan üç grup, Schutte Duygusal Zeka Ölçeği genel ve alt boyut toplam puan ortalamaları Tukey çoklu karşılaştırma testi açısından karşılaştırılmıştır. Else edilen veriler SPSS v23 ile analiz edilmiştir. Oluşturulan grupların birbirleriyle ölçek puanları açısından karşılaştırılması t-testi ve tek yönlü varyans analiziyle yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.