Özet
Üniversite eğitimi yıllar boyu süren bir süreci kapsamaktadır. Araştırmanın amacını spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin gelecek zaman algılarının farklı değişkenlere göre incelenmesi oluşturmuştur. Araştırmaya Fırat Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 247 öğrenci katılmıştır. Çalışmada katılımcıların gelecek zaman algılarını ölçmek için Husman ve Shell (1996) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması ve geçerlik, güvenirlik çalışması Avcı ve Erden (2009) tarafından yapılan Gelecek Zaman Algısı Ölçeği (GZAÖ) kullanılmıştır. Çalışmada katılımcıların sosyo-demografik bilgilerinin dağılımlarının belirlenmesi için yüzde ve frekans istatistikleri, anlamlı farklılıkların belirlenmesi için ise Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.
Sonuç olarak: Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre yapacakları bir işi son güne ya da son ana bırakmadıkları ve bu konuda kız öğrencilere göre sorumluluk duygularının daha fazla olduğu, öğrencilerin yaşlarına bakılmaksızın kendilerine yakın ya da uzak gelecekte bir hedef belirledikleri, öğrencilerin gelecek zaman ile ilgili bir plan yapmalarında düzenli spor yapmalarının herhangi bir etkisinin olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 3 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.