The teaching profession has an important place in building the future of a society. At this point, teacher training processes become an issue that needs to be examined. In this research, it was aimed to examine the reflections of the microteaching course from the perspective of physical education and sports teacher candidates. The research was conducted with the phenomenology approach, one of the qualitative research designs, and ten physical education and sports teacher candidates taking the microteaching course participated in the research voluntarily. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. The data were analyzed with content analysis. As a result of the analysis, teacher candidates' opinions about the microteaching course were collected under the themes of association, feeling and benefit. Under the association theme, there are Camera Lesson, Miniature Teaching, Demo Teaching, Demo Lesson, Small Lesson, Experience-Experience, Short-term Lesson, Applied Lesson codes, while under the feeling theme, there are Authoritarian-Domination, Happy, Curiosity, Excitement, Teacher, Pleasing, Nervous , Comfortable, Self-knowledge codes are included. Under the benefit theme, there are codes: Awareness of Deficiencies, Self-evaluation, Experience, Self-Confidence, Class Control. When the answers given are examined, it is seen that the most stated point by the teacher candidates is gaining experience/experience, and the following is that it makes them aware of their own shortcomings. On the other hand, it seems that the feeling most frequently expressed by teacher candidates is excitement. As conclusion, physical education and sports teacher candidates have positive opinions about microteaching.
teacher candidate teaching technique micro teaching physical education
Öğretmenlik mesleği bir toplumun geleceğinin inşasında önemli bir yere sahiptir. Bu noktada, öğretmen yetiştirme süreçleri incelenmesi gereken bir konu halini almaktadır. Bu araştırmada, mikro öğretim dersinin yansımalarını beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının gözünden incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji yaklaşımı ile yürütülmüş ve araştırmaya mikro öğretim dersini alan on beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının mikro öğretim dersi ile ilgili görüşleri ‘Çağrışım, His ve Fayda’ temaları altında toplanmıştır. Çağrışım teması altında Kameralı ders, Minyatür öğretmenlik, Demo öğretmenlik, Demo ders, Küçük ders, Deneyim-Tecrübe, Kısa süreli ders, Uygulamalı ders kodları yer alırken his teması altında Otoriter-Hakimiyet, Mutlu, Merak, Heyecan, Öğretmen, Hoşa gitme, Gergin, Rahat, Kendini tanıma kodları yer almaktadır. Fayda teması altında ise Eksiğinin farkına varma, Kendini değerlendirme, Tecrübe –Deneyim, Özgüven, Sınıf kontrolü kodları yer almaktadır. Verilen cevaplar incelendiğinde öğretmen adaylarının en çok belirttikleri noktanın tecrübe/deneyim kazanmak olduğu, devamında ise kendi eksikliklerinin farkında olmalarını sağladığı şeklinde olduğu görülmektedir. Diğer yandan öğretmen adaylarının en çok belirttikleri hissin heyecan olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulaması ile ilgili yansımalarının olumlu görüşler altında toplandığı söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.