Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Micro Teaching From The Perspective of Physical Education and Sports Teacher Candidates

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 293 - 304, 27.12.2024
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1588095

Öz

The teaching profession has an important place in building the future of a society. At this point, teacher training processes become an issue that needs to be examined. In this research, it was aimed to examine the reflections of the microteaching course from the perspective of physical education and sports teacher candidates. The research was conducted with the phenomenology approach, one of the qualitative research designs, and ten physical education and sports teacher candidates taking the microteaching course participated in the research voluntarily. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. The data were analyzed with content analysis. As a result of the analysis, teacher candidates' opinions about the microteaching course were collected under the themes of association, feeling and benefit. Under the association theme, there are Camera Lesson, Miniature Teaching, Demo Teaching, Demo Lesson, Small Lesson, Experience-Experience, Short-term Lesson, Applied Lesson codes, while under the feeling theme, there are Authoritarian-Domination, Happy, Curiosity, Excitement, Teacher, Pleasing, Nervous , Comfortable, Self-knowledge codes are included. Under the benefit theme, there are codes: Awareness of Deficiencies, Self-evaluation, Experience, Self-Confidence, Class Control. When the answers given are examined, it is seen that the most stated point by the teacher candidates is gaining experience/experience, and the following is that it makes them aware of their own shortcomings. On the other hand, it seems that the feeling most frequently expressed by teacher candidates is excitement. As conclusion, physical education and sports teacher candidates have positive opinions about microteaching.

Kaynakça

  • Allen, D. W., Cooper, J. M., & Poliakoff, L. (1972). Microteaching (No. 17). US Department of Health, Education, and Welfare, Office of Education, National Center for Educational Communication.
  • Ananthakrishnan, N. (1993). Microteaching as a vehicle of teacher training--its advantages and disadvantages. Journal of Postgraduate Medicine, 39(3), 142-143.
  • Arslan, A. (2021). Öğretmen adaylarının mikro öğretimle “öğretmenlik” yolculuğu: Bir karma desen araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(207), 259-283. http://dx.doi.org/10 .15390/EB.2021.9406
  • Babacan, T., & Ören, F. Ş. (2017). Teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarinin fen bilimleri öğretmen adaylarinin teknoloji kullanim algilari üzerine etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 193-214. https://doi.org/10.179 43/etku.300412
  • Balcı, T. (2023). Akran öğretim modelinin öğretim stilleri bilgi düzeyi, pedagojik inanç ve mikro öğretim uygulamalarına etkisi: Beden eğitimi öğretmen adaylarına yönelik çalışma. Doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Balcı, T., & Yanık, M. (2022). Mikro öğretim aracılığıyla beden eğitimi öğretmen adaylarını öğretim stilleri yelpazesinde güçlendirmek. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5 (Özel Sayı 2), 1053-1065. Bulut, K., Açık, F., & Çiftçi, Ö. (2024). Mikro öğretim tekniğini ile işlenen konuşma eğitimi dersine yönelik Türkçe öğretmen adaylarının görüşleri. International Journal of Language Academy, 4(13), 425-446.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeliksoy, M. A. (1995). Mikroöğretim yönteminin hentbolde teknik öğretim üzerindeki etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 237-245.
  • Görgen, İ. (2003). Mikroöğretim uygulamasının öğretmen adaylarının sınıfta ders anlatımına ilişkin görüşleri üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 56-63.
  • Güler, E. (2020). Görsel sanatlar eğitimi özel öğretim yöntemleri dersinde mikro öğretim uygulaması: Fenomenografik araştırma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 482-507. https://doi.org/10.35675/befdergi.655697
  • Hamidi, N. B., & Kinay, İ. (2021). An analysis of preservice teachers' opinions about microteaching course. International Journal of Progressive Education, 17(5), 226-240. https://doi.org/10.29329/ijpe.2021.375.15
  • Karadağ, R., & Akkaya, A. (2013). İlk okuma yazma öğretimi dersinde mikro öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 39-59.
  • Köksal, N., & Ayvaz Tuncel, Z. (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim (Editör: Hasan Hüseyin Şahan, Adnan Küçük) Bölüm adı: Mikro Öğretimin avantajları-sınırlılıkları ve eleştirileri. Ankara: Pegem.
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A., Yılmaz, B. Y., & Karademir, Ş. (2012). Mikro öğretim uygulamasının öğretim becerilerine etkisine ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 19-32.
  • Langnes, T. F., & Bratten, J. H. (2023). Developing embodied competence while becoming a PE teacher: PETE students’ embodied experiences and reflections after micro-teaching. Physical Education and Sport Pedagogy, 1-14.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage.
  • Murtafiah, W., Lukitasari, M., Lestari, N. D. S., Zayyadi, M., & Widodo, S. A. (2022). Decision making students winning microteaching contest in design lesson plan and ıts ımplementation in mathematics learning. Cypriot Journal of Educational Sciences, 17(3), 2045-2060.
  • Özdemir, Ö. (2019). Mikro öğretim ve video-örnek olay etkinliklerinin öğretmen adaylarının genel ve özel alan eğitimi yeterliklerine katkısı. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Saylam, D. K., & Çamlıyer, H. (2022). Beden Eğitimi ve Sporda Kavram Haritaları ve Mikro Öğretim Uygulamaları. İstanbul: Efe Akademi.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (Eds.). (2017). Nitel Araştırma: Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sevim, S. (2013). Mikro-öğretim uygulamasının öğretmen adayları gözüyle değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 303-313.
  • Torun, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yapılandırmacılık 5E modeli ders planlarında yöntem tercihleri ve mikro öğretim uygulamasına ilişkin öz değerlendirmeleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 25-54.
  • Wang, J. (2021). The influence of micro-teaching on teaching abilities of students majoring in physical education in physical schools. In E3S Web of Conferences (Vol. 251, p. 03077). EDP Sciences.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, H. (2022). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamasına ilişkin değerlendirmeleri. Turkish Journal of Mathematics Education, 3(3), 1-25.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının Gözünden Mikro Öğretim

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 293 - 304, 27.12.2024
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1588095

Öz

Öğretmenlik mesleği bir toplumun geleceğinin inşasında önemli bir yere sahiptir. Bu noktada, öğretmen yetiştirme süreçleri incelenmesi gereken bir konu halini almaktadır. Bu araştırmada, mikro öğretim dersinin yansımalarını beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının gözünden incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji yaklaşımı ile yürütülmüş ve araştırmaya mikro öğretim dersini alan on beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının mikro öğretim dersi ile ilgili görüşleri ‘Çağrışım, His ve Fayda’ temaları altında toplanmıştır. Çağrışım teması altında Kameralı ders, Minyatür öğretmenlik, Demo öğretmenlik, Demo ders, Küçük ders, Deneyim-Tecrübe, Kısa süreli ders, Uygulamalı ders kodları yer alırken his teması altında Otoriter-Hakimiyet, Mutlu, Merak, Heyecan, Öğretmen, Hoşa gitme, Gergin, Rahat, Kendini tanıma kodları yer almaktadır. Fayda teması altında ise Eksiğinin farkına varma, Kendini değerlendirme, Tecrübe –Deneyim, Özgüven, Sınıf kontrolü kodları yer almaktadır. Verilen cevaplar incelendiğinde öğretmen adaylarının en çok belirttikleri noktanın tecrübe/deneyim kazanmak olduğu, devamında ise kendi eksikliklerinin farkında olmalarını sağladığı şeklinde olduğu görülmektedir. Diğer yandan öğretmen adaylarının en çok belirttikleri hissin heyecan olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulaması ile ilgili yansımalarının olumlu görüşler altında toplandığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Allen, D. W., Cooper, J. M., & Poliakoff, L. (1972). Microteaching (No. 17). US Department of Health, Education, and Welfare, Office of Education, National Center for Educational Communication.
  • Ananthakrishnan, N. (1993). Microteaching as a vehicle of teacher training--its advantages and disadvantages. Journal of Postgraduate Medicine, 39(3), 142-143.
  • Arslan, A. (2021). Öğretmen adaylarının mikro öğretimle “öğretmenlik” yolculuğu: Bir karma desen araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(207), 259-283. http://dx.doi.org/10 .15390/EB.2021.9406
  • Babacan, T., & Ören, F. Ş. (2017). Teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarinin fen bilimleri öğretmen adaylarinin teknoloji kullanim algilari üzerine etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 193-214. https://doi.org/10.179 43/etku.300412
  • Balcı, T. (2023). Akran öğretim modelinin öğretim stilleri bilgi düzeyi, pedagojik inanç ve mikro öğretim uygulamalarına etkisi: Beden eğitimi öğretmen adaylarına yönelik çalışma. Doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Balcı, T., & Yanık, M. (2022). Mikro öğretim aracılığıyla beden eğitimi öğretmen adaylarını öğretim stilleri yelpazesinde güçlendirmek. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5 (Özel Sayı 2), 1053-1065. Bulut, K., Açık, F., & Çiftçi, Ö. (2024). Mikro öğretim tekniğini ile işlenen konuşma eğitimi dersine yönelik Türkçe öğretmen adaylarının görüşleri. International Journal of Language Academy, 4(13), 425-446.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeliksoy, M. A. (1995). Mikroöğretim yönteminin hentbolde teknik öğretim üzerindeki etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 237-245.
  • Görgen, İ. (2003). Mikroöğretim uygulamasının öğretmen adaylarının sınıfta ders anlatımına ilişkin görüşleri üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 56-63.
  • Güler, E. (2020). Görsel sanatlar eğitimi özel öğretim yöntemleri dersinde mikro öğretim uygulaması: Fenomenografik araştırma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 482-507. https://doi.org/10.35675/befdergi.655697
  • Hamidi, N. B., & Kinay, İ. (2021). An analysis of preservice teachers' opinions about microteaching course. International Journal of Progressive Education, 17(5), 226-240. https://doi.org/10.29329/ijpe.2021.375.15
  • Karadağ, R., & Akkaya, A. (2013). İlk okuma yazma öğretimi dersinde mikro öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 39-59.
  • Köksal, N., & Ayvaz Tuncel, Z. (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim (Editör: Hasan Hüseyin Şahan, Adnan Küçük) Bölüm adı: Mikro Öğretimin avantajları-sınırlılıkları ve eleştirileri. Ankara: Pegem.
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A., Yılmaz, B. Y., & Karademir, Ş. (2012). Mikro öğretim uygulamasının öğretim becerilerine etkisine ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 19-32.
  • Langnes, T. F., & Bratten, J. H. (2023). Developing embodied competence while becoming a PE teacher: PETE students’ embodied experiences and reflections after micro-teaching. Physical Education and Sport Pedagogy, 1-14.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage.
  • Murtafiah, W., Lukitasari, M., Lestari, N. D. S., Zayyadi, M., & Widodo, S. A. (2022). Decision making students winning microteaching contest in design lesson plan and ıts ımplementation in mathematics learning. Cypriot Journal of Educational Sciences, 17(3), 2045-2060.
  • Özdemir, Ö. (2019). Mikro öğretim ve video-örnek olay etkinliklerinin öğretmen adaylarının genel ve özel alan eğitimi yeterliklerine katkısı. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Saylam, D. K., & Çamlıyer, H. (2022). Beden Eğitimi ve Sporda Kavram Haritaları ve Mikro Öğretim Uygulamaları. İstanbul: Efe Akademi.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (Eds.). (2017). Nitel Araştırma: Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sevim, S. (2013). Mikro-öğretim uygulamasının öğretmen adayları gözüyle değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 303-313.
  • Torun, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yapılandırmacılık 5E modeli ders planlarında yöntem tercihleri ve mikro öğretim uygulamasına ilişkin öz değerlendirmeleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 25-54.
  • Wang, J. (2021). The influence of micro-teaching on teaching abilities of students majoring in physical education in physical schools. In E3S Web of Conferences (Vol. 251, p. 03077). EDP Sciences.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, H. (2022). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamasına ilişkin değerlendirmeleri. Turkish Journal of Mathematics Education, 3(3), 1-25.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
Yazarlar

Öznur Karadağ 0000-0002-1878-3467

Hilal Akbulut 0009-0008-7630-1519

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2024
Kabul Tarihi 24 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karadağ, Ö., & Akbulut, H. (2024). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının Gözünden Mikro Öğretim. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 293-304. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1588095

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.