Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Türk Dünyası Birliği” Algısı

Yıl 2017, , 55 - 85, 14.12.2017
https://doi.org/10.19060/gav.379576

Öz

 Bu araştırmanın amacı, bağımsız Türk devletleri, azınlık olarak yaşayan Türk toplumları ve özerk olarak yaşayan Türk toplumlarında yaşayan Türklerin, Türk Dünyası ve Türk Dünyası Birliğine ilişkin algıları ortaya koyabilmektir. Bu amaçla araştırma, betimsel tara­ma modeli ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle seçilen 415 akad­emisyenden oluşmaktadır. Katılımcıların Türk Dünyasına ilişkin algılarını ölçmek için veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan 20 maddelik bir “Türk Dünyası Algı Anketi” kullanılmıştır. ‘Google Formlar’da çevrim içi form olarak hazırlanan anket formu, katılımcılara e-posta yoluyla gönderilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS 20 paket programı aracılığıyla betimleyici istatistiksel analiz yöntemleriyle analiz edilerek frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Araştırma sonu­cunda katılımcıların Türk Dünyası kavramını “ortak Türk medeniyet kökeni” olarak; Türk Dünyası Vatandaşlığı kavramını ise “Türk Dünyası fertlerinin aynılıkları ve benzerliklerin­den yola çıkarak ortak paydada hareket edebilme bilinci” olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca kendilerini yakın hissettikleri bu iki kavramın uygulamaya dönük gerçekleştirilmesi gerektiğini düşünmektedirler. Katılımcıların çoğunluğu Türk Dünyası ile gurur duymakla birlikte, bu gururun kaynağı olarak tarihi ve kültürel unsurları kaynak göstermektedirler. Sonuç olarak, Türk Dünyasında insanların benzer algılara sahip oldukları ve Türk Birliğinin kurulmasının gerekli, önemli ve yararlı olacağı algısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


Kaynakça

  • ALIM Mete, “Coğrafya eğitimi öğrencilerinin Türk Dünyası Algıları (Atatürk Üniversitesi Örneği)”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, VI/2, 2009, s.574-586. ALIMBEKOV Akmataliev, “Tүrk tildүү elderdin Ortok pedagogikalyk murastaryn izildөө problemalary // OshMUnun zharchysy”, Psychology-pedagogy ilimder seriyasy, I/2, 2002, s.134-139. ALIMBEKOV Akmataliev, “Manas” dastanynda tүrk sөzүnүn maanisi // Tүrk tsivilizatsiyasynyn dүynөlүk tsivilizatsiyalar ichindegi horde, Bishkek 2004, s.497 – 501. BOZDOĞAN Ahmet, Romanda Türkiye Dışındaki Türk Dünyası, Akçağ Yayınları, Ankara 2008, s. 15-27.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Bay

Akmatali Alimbekov Bu kişi benim

Mustafa Mete

Eyüp Cücük

Erhan Yokuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Bay, E., Alimbekov, A., Mete, M., Cücük, E., vd. (2017). “Türk Dünyası Birliği” Algısı. Gazi Akademik Bakış, 11(21), 55-85. https://doi.org/10.19060/gav.379576
AMA Bay E, Alimbekov A, Mete M, Cücük E, Yokuş E. “Türk Dünyası Birliği” Algısı. Gazi Akademik Bakış. Aralık 2017;11(21):55-85. doi:10.19060/gav.379576
Chicago Bay, Erdal, Akmatali Alimbekov, Mustafa Mete, Eyüp Cücük, ve Erhan Yokuş. “‘Türk Dünyası Birliği’ Algısı”. Gazi Akademik Bakış 11, sy. 21 (Aralık 2017): 55-85. https://doi.org/10.19060/gav.379576.
EndNote Bay E, Alimbekov A, Mete M, Cücük E, Yokuş E (01 Aralık 2017) “Türk Dünyası Birliği” Algısı. Gazi Akademik Bakış 11 21 55–85.
IEEE E. Bay, A. Alimbekov, M. Mete, E. Cücük, ve E. Yokuş, “‘Türk Dünyası Birliği’ Algısı”, Gazi Akademik Bakış, c. 11, sy. 21, ss. 55–85, 2017, doi: 10.19060/gav.379576.
ISNAD Bay, Erdal vd. “‘Türk Dünyası Birliği’ Algısı”. Gazi Akademik Bakış 11/21 (Aralık 2017), 55-85. https://doi.org/10.19060/gav.379576.
JAMA Bay E, Alimbekov A, Mete M, Cücük E, Yokuş E. “Türk Dünyası Birliği” Algısı. Gazi Akademik Bakış. 2017;11:55–85.
MLA Bay, Erdal vd. “‘Türk Dünyası Birliği’ Algısı”. Gazi Akademik Bakış, c. 11, sy. 21, 2017, ss. 55-85, doi:10.19060/gav.379576.
Vancouver Bay E, Alimbekov A, Mete M, Cücük E, Yokuş E. “Türk Dünyası Birliği” Algısı. Gazi Akademik Bakış. 2017;11(21):55-8.

Cited By









Gazi Akademik Bakış Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.