Varlık Vergisi ve Aydın İlinde Uygulaması
Öz
1942 yılında II. Dünya Savaşı Dönemi’ndeki savaş kazançları, aşırı fiyat artışı ve enflasyondan yararlanarak büyük maddi kazanç elde edenler oldu. II. Dünya Savaşı nedeniyle 1 milyon erkek askere alındı. Türkiye’de üretim düştü. Devlet bütçe açığını ortadan kaldırmak için, büyük kazanç elde edenlerden, servetlerinin bir bölümünü devlete aktarmak amacıyla ve bir kez uygulanmak şartı ile Varlık Vergisi Kanunu çıkarıldı. Amaç, devletin savaş dolayısıyla altına girdiği yükün azaltılmasıydı. Günümüzde yapılan yayınlarda, Varlık Vergisi’nin sadece gayrimüslim halktan alındığı şeklinde aktarım yapılmaktadır. Fakat Aydın ilindeki uygulamanın da gösterdiği gibi, Anadolu kentlerindeki varlıklı Müslüman Türkler de bu vergiyi ödemişlerdir. Aydın’da Varlık Vergisi’ni ödeyenler arasında gayrimüslim bulunmadığı gibi, vergisini ödemeyip iş merkezlerine ve çalışma kamplarına sürgün edilen vergi mükellefi de bulunmamaktadır. Aydın da Varlık Vergisi ödeyen Müslüman halk arasın da DP dönemi başbakanlarından Adnan Menderes de bulunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Ayrıntılar
Birincil Dil
Türkçe
Konular
-
Bölüm
-
Yazarlar
Serap Tabak
Bu kişi benim
Yayımlanma Tarihi
17 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi
17 Aralık 2015
Kabul Tarihi
-
Yayımlandığı Sayı
Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 17
Cited By
ASSET TAX AS A MEASURE TAKEN AGAINST BLACK MARKETISM DURING THE WAR TURKEY
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.46790/erzisosbil.1065441