The goal of investigating the elements that cause consumers to complete their purchases using different electronic devices (desktop, laptop, smartphone, tablet) when shopping online is the starting point of the study. The question of that does customers' flow experience of shopping online by using computers or mobile devices have an impact on the satisfaction and purchasing decisions? constitutes the research problem. By adopting an descriptive research method, it is aimed to make correct definitions of the variables in the model. A survey method has been applied for the collection of primary data for this goal. The easy sampling method of non-random sampling methods was used and therefore the size of the sample was kept wide. The questionaire has been applied to online shoppers in İstanbul who are above 18 at the period between September 2016 and May 2017. According to the search results, it has been found that perceived ease of use and perceived usefulness have positive effects on flow experience. It has been determined that flow experience affects customer satisfaction positively. It has been understood that Information quality and channel quality variables have their moderator roles. It has been revealed that customer satisfaction from all device types has positive effects on purchasing decisions.
Online Shopping Flow Experience E-commerce Customer Satisfaction Purchasing Decision
Tüketicilerin çevrimiçi alışveriş yaparken farklı elektronik cihazları (masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar, akıllı telefon, tablet) kullanarak alışverişlerini tamamlamalarına neden olan unsurların araştırılması hedefi çalışmanın çıkış noktası olmuştur. Bu çalışmada çevrimiçi alışverişte bilgisayar ya da mobil cihazların kullanılması sırasında müşterilerin yaşadıkları akış deneyiminin memnuniyet ve satın alma kararlarına etkisi var mıdır? Sorusu araştırma problemini oluşturmaktadır. Tanımlayıcı araştırma yöntemi benimsenerek modelde bulunan değişkenlerle ilgili doğru tanımların yapılması hedeflenmiştir. Bu hedefe yönelik birincil verilerin toplanması için anket yöntemi uygulanmıştır. Tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme kullanılmış olup bu nedenle örneklemin büyüklüğü geniş tutulmuştur. Araştırma Eylül 2016 ve Mayıs 2017 arasındaki dönemde çevrimiçi satın alma yapan ve İstanbul’da ikamet eden 18 yaş ve üzerindeki tüketiciler ile yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, cihazlardan algılanan kullanım kolaylığının ve algılanan faydanın akış deneyimi üzerinde olumlu etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Akış deneyiminin memnuniyet üzerinde olumlu etkisi belirlenmiştir. Bilgi kalitesi ve kanal kalitesi değişkenlerinin düzenleyici rolleri olduğu anlaşılmıştır. Çevrimiçi cihazlardaki müşteri memnuniyetinin satın alma kararları üzerinde olumlu etkisinin olduğu ortaya konmuştur.
Çevrimiçi Alışveriş Akış Deneyimi E-ticaret Müşteri Memnuniyeti Satın alma Kararı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 1 |