Bilişim sektörü, içerdiği teknolojilerin etkisiyle çok hızlı değişmekte ve gelişmektedir. Firmaların, bu değişime ayak uydurması rakipleriyle rekabet etmeleri ve müşteri memnuniyetini sağlayabilmeleri için çok önemlidir. Bu nedenle, firmaların faaliyetlerini devam ettirebilmeleri için bilgi teknolojileri altyapısında sorunsuz ve yenilikçi ilerlemesi gerekmektedir. Bu durum, özellikle bankacılık ve finans sektörlerinde faaliyet gösteren firmalar için kritik öneme sahiptir. Rekabetin yoğun olduğu bu sektörlerde sunulan hizmetin çeşidi ve kalitesi kadar kolay erişilebilir olması da önem taşımaktadır. Mobil uygulamalar, internet üzerinden işlem yapabilme imkânı, chatbotlar bu sektörde yer alan firmaların hem müşteri memnuniyeti artırmakta hem de self servis uygulamalar sayesinde operasyonel iş gücü maliyetinden kurtarmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de bankacılık sektöründe faaliyet gösteren öncü bir firmanın mobil uygulamasının farklı fonksiyonları içerisinde yer alan ve Scrum, Kanban ve Şelale gibi farklı proje yönetim metotları ile çalışan 4 farklı yazılım geliştirme projesinin genel özellikleri ve başarı kriterleri analiz edilmiştir. Bu dört projenin başarılı olması için ihtiyaç duyduğu ana ve alt kriterler uzman görüşlerine göre belirlenmiştir. Literatürde sıklıkla kullanılan çok kriterli karar verme yöntemlerinden AHP metodu ile kriterler için ağırlık katsayısı belirlenmiş ve daha sonra TOPSIS yöntemi ile başarı sıralaması yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, yazılım geliştirme departmanında Scrum ve Kanban gibi çevik proje yönetimi metotlarını uygulayan projelerin tüm kriterler açısından son derece başarılı oldukları görülmüştür.
The information sector is changing and developing very rapidly with the effect of the technologies it contains. It is very important for companies to keep up with this change in order to compete with their competitors and provide customer satisfaction. Therefore, in order for companies to continue their activities, they need to progress smoothly and innovatively in information technology infrastructure. This is especially critical for companies operating in the banking and finance sectors. In these sectors where competition is intense, it is important that the type and quality of the service provided is easily accessible. Mobile applications, the ability to make transactions over the internet, chatbotlar increase customer satisfaction of companies in this sector, as well as self-service applications saves the cost of operational labor. In this study, the characteristics and success criteria of 4 different software development projects which use different project management methods such as Scrum, Kanban, and Waterfall and located in the different functions of a mobile application of a leading company in operating in the banking sector in Turkey were analyzed. The main and sub-criteria that these four projects need to be successful are determined according to expert opinions. The weighting coefficient for the criteria was determined by AHP method, which is one of the multi-criteria decision making methods frequently used in the literature, and then success ranking was performed by TOPSIS method. As a result of the study, it is seen that the projects that implement agile project management methods such as Scrum and Kanban in the software development department are highly successful in terms of all criteria.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı, Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 3 |