Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnternet Temelli Uzaktan Eğitimin Örgütsel, Sosyal, Pedagojik ve Teknolojik Bileşenleri

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 79 - 85, 22.07.2010

Öz

Günümüzde internet teknolojileri bir ülkenin uzaktan eğitim performansını etkileyen en önemli unsurlardan biri haline gelmiştir. Yaşantımızın eğitim talebinin gittikçe artması, eğitimin amaç ve niteliğinin değişmesini de zorunlu kılmaktadır. Günümüzde eğitimcilerin görevi hemen her alanda değişimin ve dönüşümün bir sembolü haline gelen internet ve bilgisayar teknolojilerine her şeyden önce bir eğitim-öğretim aracı olarak bakmak ve eğitimin amaçları doğrultusunda onlardan yararlanmaktır. Bununla birlikte salt internet teknolojilerini uygulayarak uzaktan eğitimde başarılı olmak yeterli değildir. İnternet tabanlı eğitim ve uzaktan eğitim uygulamalarının teknoloji yanında örgütsel, sosyal, pedagojik, ve etik boyutları bulunmakta ve bu boyutların gerekleri düşünülerek yapılandırılan uzaktan eğitim uygulamalarının daha üstün bir performans göstereceği değerlendirilmektedir. Bu çalışmada genel çizgileri tanımlanan ve internet teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen uzaktan eğitimin; örgütsel, sosyal, pedagojik boyutları üzerine bazı incelemeler ve tespitler sunulmaktadır.

Organizational, Social, Pedagogic Components of the Internet Basic Distance Education

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 79 - 85, 22.07.2010

Öz

Today, Internet Technologies has become one of the most important subjects affecting any country’s distance education performance. Increased demand for education alters the quality and purpose of the education. To regard the Internet and computer technologies as a means of education and use them through educational purposes have become today’s educators’ duties. However, solely applying internet technologies in distance education, is not enough to succeed ın distance education. Internet based education and distance education applications not only have technological dimensions but also organizational, social, pedagogical and ethical dimensions. Therefore, distance education applications on which these dimensions are constructed; are thought to be much more efficient than other applications. In this study some examinations and determinations on distance education’s organizational, social, pedagogical dimensions which are defined in general terms are presented and used by carrying out with internet technologies.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Erturgut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2010
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erturgut, R. (2010). İnternet Temelli Uzaktan Eğitimin Örgütsel, Sosyal, Pedagojik ve Teknolojik Bileşenleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 79-85.