Günümüzde internet teknolojileri bir ülkenin uzaktan eğitim performansını etkileyen en önemli unsurlardan biri haline gelmiştir. Yaşantımızın eğitim talebinin gittikçe artması, eğitimin amaç ve niteliğinin değişmesini de zorunlu kılmaktadır. Günümüzde eğitimcilerin görevi hemen her alanda değişimin ve dönüşümün bir sembolü haline gelen internet ve bilgisayar teknolojilerine her şeyden önce bir eğitim-öğretim aracı olarak bakmak ve eğitimin amaçları doğrultusunda onlardan yararlanmaktır. Bununla birlikte salt internet teknolojilerini uygulayarak uzaktan eğitimde başarılı olmak yeterli değildir. İnternet tabanlı eğitim ve uzaktan eğitim uygulamalarının teknoloji yanında örgütsel, sosyal, pedagojik, ve etik boyutları bulunmakta ve bu boyutların gerekleri düşünülerek yapılandırılan uzaktan eğitim uygulamalarının daha üstün bir performans göstereceği değerlendirilmektedir. Bu çalışmada genel çizgileri tanımlanan ve internet teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen uzaktan eğitimin; örgütsel, sosyal, pedagojik boyutları üzerine bazı incelemeler ve tespitler sunulmaktadır.
İnternet temelli uzaktan eğitim örgütsel sosyal pedagojik teknolojik bileşenler
Today, Internet Technologies has become one of the most important subjects affecting any country’s distance education performance. Increased demand for education alters the quality and purpose of the education. To regard the Internet and computer technologies as a means of education and use them through educational purposes have become today’s educators’ duties. However, solely applying internet technologies in distance education, is not enough to succeed ın distance education. Internet based education and distance education applications not only have technological dimensions but also organizational, social, pedagogical and ethical dimensions. Therefore, distance education applications on which these dimensions are constructed; are thought to be much more efficient than other applications. In this study some examinations and determinations on distance education’s organizational, social, pedagogical dimensions which are defined in general terms are presented and used by carrying out with internet technologies.
Internet Based Distance Education Organizational Social Pedagogic Technologic Components
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2010 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2 |