Çalışmada çevrimiçi alışveriş yöntemiyle tüketicilerin almak istedikleri giysileri mobil cihazları üzerinden ekstra bir donanım gereksinimi olmadan sanal olarak deneyimleyebilecekleri ve kendi beden ölçülerinin uygulama tarafından belirlenmesiyle kendilerine uygun beden büyüklüğündeki giysileri alabilecekleri bir market alanına sahip bir mobil uygulama oluşturmak amaçlanmıştır. Böylelikle tüketicilerin çevrimiçi giysi alışverişinde oluşan memnuniyetsizliklerinin en aza indirilmesi ve çevrimiçi alışveriş kalitesinde bir artış gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca tedarikçilere, ileriye yönelik planlamalarında yardımcı olacak hangi ürünlerin hangi zaman aralıklarında sıkça tercih edildiğinden, hangi ürünlerin kârı azalttığı, hangi ürünlerin üretiminin durdurulması, hangilerinin üretiminin arttırılması gerektiğine kadar birçok veri analizi ve görselleştirmesi imkânı sunulmaktadır. Veri toplama, analiz, görselleştirme ve raporlama bölümünde dijital sanatçılar ve üreticiler için kurumsal araçlardan, geliştiriciler için açık kaynak kodlu araçlardan yararlanılmıştır.
sanal kıyafet deneme odası görüntü işleme artırılmış gerçeklik e-ticaret
TÜBİTAK - 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2020/2
1919B012004651
Bu çalışmayı 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında destekleyen TÜBİTAK’a teşekkürü bir borç biliriz.
In this work, it is aimed to create a mobile application with a market area where consumers can virtually try on the clothes they want to buy via their mobile devices without the need for extra hardware, and buy clothes in the appropriate size by determining their own body size by the application. Thus, it is aimed to minimize the dissatisfaction of consumers in online clothing shopping and to increase the quality of online shopping. In addition, many data analysis and visualization opportunities are provided to help suppliers in their future planning, such as which products are frequently preferred at which time intervals, which products reduce profits, which products should be discontinued and which production should be increased. In the data collection, analysis, visualization and reporting sections, enterprise tools for digital artists and producers and open source tools for developers were used.
virtual changing room image processing augmented reality e-commerce
1919B012004651
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012004651 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 3 |