In this study, an unmanned ground vehicle (UGV) has been developed, which has the ability to navigate to a
self-determined or unknown area, the ability of mapping, localization, trajectory detection and tracking,
detection of obstacles and finding a new path to avoid collisions with these obstacles. In an area without a
specific map, sketch or floor plan, UGV's autonomous driving capability in indoor and outdoor, has been
verified by the experiments. A general system block diagram and manufactured UGV are given in Figure A.
This work was supported by the Scientific and Technological Research Council of Turkey TÜBİTAK funded project
Akıllı
araç kavramının elektrikli araçlar ile ivme kazanması ve sonrasında otonom araç
teknolojilerine olan ilginin artmasıyla birlikte insansız kara aracı (İKA)
çalışmaları ve yatırımları hız kazanmaktadır.
İnsansız kara araçları karmaşık bir yapıya ve teknolojiye sahip
olmalarına rağmen, kullanımlarıyla beraber birçok avantajı beraberlerinde
getirmektedirler. İnsana özgü özelliklere sahip olmamaları (uyku, yorgunluk,
sinir vb.), hızlı tepki verebilmeleri ve koşullara göre olasılıkları hesaplayıp
en doğru kararı seçebilmeleri İKA’ların en önemli avantajlarıdır. Yapılan
çalışmada, haritalandırma, konumlandırma, yol arama ve takip etme
kabiliyetlerine sahip bir İKA geliştirilmiştir. Belirli bir harita, kroki veya
kat planı bulunmayan bir arazide; İKA’nın açık ve kapalı alanda otonom sürüş
geliştirme kabiliyeti yapılan deneyler ile doğrulanmıştır. Çalışmada İKA
tasarımı için gereksinim duyulan aşamalar, problemler, çözüm teknikleri,
sonuçlar ve öneriler sistematik bir yaklaşım ile sunulmuştur.
İnsansız kara araçları yörünge takibi eş zamanlı konum belirleme ve haritalandırma kinematik modelleme sezgisel yol arama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |