Şehirlerarası
otobüs firmaları, yolcularına güvenli, kaliteli ve konforlu yolculuklar
vadederek maksimum yolcu memnuniyetini elde etmeyi amaçlamaktadırlar. Çalışmada,
yapılan literatür taraması ve sektörde çalışan uzmanlarla görüşmeler
neticesinde, şehirlerarası otobüs firmaları için yolcuların kalite
beklentilerini değerlendirmek üzere hizmet, konfor, güvenlik, ulaşım, ekonomik
özellikler, müşteri ilişkileri şeklinde altı ana kriter belirlenmiştir. Her bir
ana kriter için beş alt kriter oluşturulmuştur. Bu kriterler dikkate alınarak,
çok kriterli karar verme yöntemlerinden biri olan Analitik Hiyerarşi Prosesi
yöntemiyle kalite beklentileri ağırlıklandırılmıştır. Yöntemde kıyaslama
yaparken kullanılan dilsel ifadelerde belirsizliği önlemek ve gerçeği daha iyi
yansıtmak için bulanık mantık yaklaşımına başvurulmuştur. Ağırlıklandırılan bu
otuz farklı alt kriterin kıyaslanmasıyla yolcuların kalite beklentilerine
yönelik bir önem sıralaması belirlenmiştir. Ayrıca dört farklı firma, belirlenen
kriterler özelinde kıyaslanmış ve sıralanmıştır.
AHP Yolcu beklentisi Şehirlerarası otobüs firmaları Tip 2 yamuk bulanık sayılar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |