Sanayilerin kurulup gelişmesinde rol oynayan temel etkenler her yerde aynıdır.Diğer bir deyişle, bir sanayi kolu için gerekli pazar, insangücü, sermaye, yönetim, malzeme (hammadde), makina ve yöntemlerle yeterli enerji ve ulaştırma imkanlarına sahip olan herkes o sanayi kolunu istediği yerde kurabilir. Ancak, amaç bu sanayide üretilen malı dünyamn her tarafında ve planlanan şekilde satabilmektir. Bir malın dünya piyasalarında tutulması ve aranması onun fiyat ve kalite yönünden müşteriyi tatmin etmesine bağlıdır. Bu ise sanayi kollarının kalite kontrol anlayışı ve kalite kontrola verdiği önemle doğru orantılıdır.Bunun içindir ki, kalite kontrolu sadece “üretilen malın muayenesi” olarak düşünen sanayiler mallarına yeterli alıcı bulamaz ve gelişemezken; kalite kontrolun ne olduğunu bilen ve buna göre çalışan sanayilerin malları aranmakta ve bu sanayiler de mallarını sattığı oranda gelişmektedir. O halde, gelişmeye açık bir kalite kontrol
anlayışı nedir?Bu makalede, metindeki kalite ve kalite kontrol kavramları esas alınarak kalite kontrolun basit bir muayene değil; geçmişi, gelişmesi, amaçları, maliyeti, temel etken ve ilkeleri, teknikleri, işletmedeki yeri, organizasyonu ve eğitimi ile ele alınıp incelenmesi gereken teknolojik bir konu olduğu vurgulanmağa çalışılmıştır. Ancak, yer, darlığı yüzünden kalite control organizasyonu ve eğitimi başka bir makaleye bırakılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1986 Cilt: 1 Sayı: 1 |