Tam zamanında üretim sistemi (JIT) çoğu araştırmacılar için ilgi odağı olmuştur. JIT felsefesinin üretim sistemleri üzerindeki etkilerini araştıran çok sayıda çalışma olmasına rağmen, servis sistemleri üzerindeki uygulamalarına yönelik araştırmalar oldukça azdır. Bu çalışmada JIT’in servis sistemlerine uygulanabilirliğini araştırmak için uluslararası bir fast-food zinciri olan Kentucky Fried Chicken (KFC) da bir uygulama yapılmıştır. Mevcut sistem analiz edildikten sonra alternatif bir sistem tavsiye edilmiş ve her iki sistem de SIMAN simülasyon diliyle simüle edilerek simülasyon sonuçları karşılaştırmalı olarak tartışılmıştır.
Just in Time (JIT) production system has been a focus of interest to researchers. Although there are numerous studies evaluating the JIT philosophy on production systems, the applications of this philosophy to service systems are rather few. This study aims to investigate the applicability of JIT to service systems. For this porpose, KFC, an international fast-food chain, is selected for application. After analysing the existing system, an alternative system is proposed and both systems are simulated by using SIMAN simulation language. Simulation results are comparatively discussed as well.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 17 Sayı: 4 |