Lastik dinamik yarıçapı değişimi, çeki kuvvetini ve verimini etkileyen önemli faktörlerden birisidir. Bu deneyselçalışmada; farklı yük ve hız özelliklerine sahip üç lastik değişik lastik basıncı ve taşıt hızlarında denenmiştir.Laboratuar koşullarında taşıt üzerinde yapılan deneysel çalışmalarda hıza bağlı olarak değişik lastikbasınçlarının lastik dinamik yarıçapı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Hız artışına ve lastik hava basıncıdeğişimine bağlı olarak tekerlek dinamik yarıçapında artma tespit edilmiştir. Dinamik yarıçapın, yaklaşık 60km/h taşıt hızından sonra belirgin bir artış göstermediği gözlemlenmiştir. Lastik çeki kuvvetinin ise, dinamikyarıçapın bir fonksiyonu olarak değiştiği bilinmektedir. Bu nedenle; meydana gelen dinamik yarıçap artışı, çekikuvvetini ve dolayısıyla çeki verimini azaltmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 3 |