Sayısal teknolojilerin gelişmesiyle birlikte mimarlık alanında yapılan araştırmalar, tasarımda hesaplamalıyöntemlere odaklanmaktadır. Hesaplamalı yöntemler, formel olguları farklı teknikler ve metodlar ile yenidengündeme getirmiştir. Algoritmik mantıkla çalışan araçlar, bu araştırmaların odak noktasıdır. Mimarlıktabilgisayarın yaygın kullanımına rağmen, algoritmanın mimari tasarımda kullanımı sınırlıdır.Bu çalışma, “Hesaplamalı Tasarımın Tasarım ve Mimarlık Eğitimine Entegrasyonu” araştırması kapsamındayürütülen, “Tasarımı Tasarlamak” adlı deneysel atölye çalışmasını incelemektedir. YTÜ Mimarlık FakültesiBilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans programında yürütülen atölyenin amacı, algoritmik tasarımmantığının mimari tasarım sürecine entegrasyonunu irdelemektir.Bu makale üç bölümde hazırlanmıştır. İlk bölümde tasarımın formel dili ve algoritmik tasarım irdelenmiş, ikincibölümde, algoritmik tasarımın yöntem olarak kullanıldığı atölye çalışması ve örnekleri incelenmiş, üçüncübölümde atölye çalışmasının ve değişen tasarım paradigmalarının değerlendirilmesi yapılmıştır.
Mimarlık eğitimi algoritma parametrik tasarım nesne-tabanlı programlama.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 3 |