BibTex RIS Kaynak Göster

MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI

Yıl 2007, Cilt: 22 Sayı: 3, 0 - , 15.02.2013

Öz

Sayısal teknolojilerin gelişmesiyle birlikte mimarlık alanında yapılan araştırmalar, tasarımda hesaplamalıyöntemlere odaklanmaktadır. Hesaplamalı yöntemler, formel olguları farklı teknikler ve metodlar ile yenidengündeme getirmiştir. Algoritmik mantıkla çalışan araçlar, bu araştırmaların odak noktasıdır. Mimarlıktabilgisayarın yaygın kullanımına rağmen, algoritmanın mimari tasarımda kullanımı sınırlıdır.Bu çalışma, “Hesaplamalı Tasarımın Tasarım ve Mimarlık Eğitimine Entegrasyonu” araştırması kapsamındayürütülen, “Tasarımı Tasarlamak” adlı deneysel atölye çalışmasını incelemektedir. YTÜ Mimarlık FakültesiBilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans programında yürütülen atölyenin amacı, algoritmik tasarımmantığının mimari tasarım sürecine entegrasyonunu irdelemektir.Bu makale üç bölümde hazırlanmıştır. İlk bölümde tasarımın formel dili ve algoritmik tasarım irdelenmiş, ikincibölümde, algoritmik tasarımın yöntem olarak kullanıldığı atölye çalışması ve örnekleri incelenmiş, üçüncübölümde atölye çalışmasının ve değişen tasarım paradigmalarının değerlendirilmesi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Kvan, T., Mark, E., Oxman, R., ve Martins, B.,
  • “Ditching the Dinasour: Redefining the role of
  • Digital Media in Education”, International
  • Journal of Design Computing, No:7, 2004.
  • Knight, T., “Shape grammars in education and
  • practice: history and prospects”, International
  • Journal of Design Computing, No:2, 1999.
  • Terzidis, K., “Algorithmic Design: A Paradigm
  • Shift in Architecture?”, Education of Computeraided
  • Architectural Design in Europe,
  • (eCAADe) 22. Konferans Bildirileri, sf. 201-
  • , Kopenhag, 2004.
  • Balmond C., Informal, Prestel, Londra, 2002.
  • Kolarevic, B., Architecture in the Digital Age,
  • Design and Manufacturing, Spoon Press, 2003.
  • Aish R., “From Intuition to Precision”,
  • Education of Computer-aided Architectural
  • Design in Europe, (eCAADe) 23. Konferans
  • Bildirileri, sf. 10-14, Portekiz, 2005.
  • Kolarevic B., “Designing and Manufacturing
  • Architecture in the Digital Age”, Architectural
  • Information Management 05, Design Process
  • No: 3, sf.117-123, 2005.
  • Ousterhout J., Scripting: Higher Level
  • Programming for the 21st Century, IEEE
  • Computer, 1998.
  • Çolakoğlu B. ve Dionyan S., “A Parametric Form
  • Generator: ConGen”, Education of Computeraided
  • Architectural Design in Europe,
  • (eCAADe) 23. Konferans Bildirileri, sf. 623-
  • , Portekiz, 2005.
Yıl 2007, Cilt: 22 Sayı: 3, 0 - , 15.02.2013

Öz

Kaynakça

  • Kvan, T., Mark, E., Oxman, R., ve Martins, B.,
  • “Ditching the Dinasour: Redefining the role of
  • Digital Media in Education”, International
  • Journal of Design Computing, No:7, 2004.
  • Knight, T., “Shape grammars in education and
  • practice: history and prospects”, International
  • Journal of Design Computing, No:2, 1999.
  • Terzidis, K., “Algorithmic Design: A Paradigm
  • Shift in Architecture?”, Education of Computeraided
  • Architectural Design in Europe,
  • (eCAADe) 22. Konferans Bildirileri, sf. 201-
  • , Kopenhag, 2004.
  • Balmond C., Informal, Prestel, Londra, 2002.
  • Kolarevic, B., Architecture in the Digital Age,
  • Design and Manufacturing, Spoon Press, 2003.
  • Aish R., “From Intuition to Precision”,
  • Education of Computer-aided Architectural
  • Design in Europe, (eCAADe) 23. Konferans
  • Bildirileri, sf. 10-14, Portekiz, 2005.
  • Kolarevic B., “Designing and Manufacturing
  • Architecture in the Digital Age”, Architectural
  • Information Management 05, Design Process
  • No: 3, sf.117-123, 2005.
  • Ousterhout J., Scripting: Higher Level
  • Programming for the 21st Century, IEEE
  • Computer, 1998.
  • Çolakoğlu B. ve Dionyan S., “A Parametric Form
  • Generator: ConGen”, Education of Computeraided
  • Architectural Design in Europe,
  • (eCAADe) 23. Konferans Bildirileri, sf. 623-
  • , Portekiz, 2005.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birgül Çolakoğlu Bu kişi benim

Tuğrul Yazar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çolakoğlu, B., & Yazar, T. (2013). MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 22(3).
AMA Çolakoğlu B, Yazar T. MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI. GUMMFD. Mart 2013;22(3).
Chicago Çolakoğlu, Birgül, ve Tuğrul Yazar. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 22, sy. 3 (Mart 2013).
EndNote Çolakoğlu B, Yazar T (01 Mart 2013) MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 22 3
IEEE B. Çolakoğlu ve T. Yazar, “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI”, GUMMFD, c. 22, sy. 3, 2013.
ISNAD Çolakoğlu, Birgül - Yazar, Tuğrul. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 22/3 (Mart 2013).
JAMA Çolakoğlu B, Yazar T. MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI. GUMMFD. 2013;22.
MLA Çolakoğlu, Birgül ve Tuğrul Yazar. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 3, 2013.
Vancouver Çolakoğlu B, Yazar T. MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGORİTMA: STÜDYO UYGULAMALARI. GUMMFD. 2013;22(3).