Teknolojik gelişmelerin hız kazandığı günümüzde, akıllı ev teknolojileri giderek daha fazla önem kazanmakta ve tüketiciler arasında yaygın bir benimsenme süreci görülmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemeler, akıllı ev sistemlerinin günlük yaşamımıza daha fazla entegre olmasını sağlamıştır. Ancak, tüketicilerin bu teknolojileri benimsemesi, bir dizi faktör tarafından etkilenmektedir. Bu faktörlerin sistematik analizi, teknolojik gelişmeler ve tüketici davranışları arasındaki karmaşık ilişkilerin anlaşılmasını gerektiren önemli bir araştırma alanını oluşturmaktadır. Bu bağlamda bu çalışma ile akıllı ev teknolojilerinin benimsenmesi ve önerilmesinde etkili olan faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Olasılıklı dil terimi kümeleri yöntemi ile karar verme ve değerlendirme süreçlerindeki tereddütlerin etkileri de göz önünde bulundurularak tüketicilerin davranışsal yönlerinin anlaşılması hedeflenmiştir. Bu kapsamda öncelikle literatür taraması ile faktörler belirlenmiş daha sonra 117 katılımcıdan anket çalışması ile elde edilen veriler olasılıklı dil terimi kümeleri yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. İlk adım olarak faktör ağırlıkları belirlenmiş, daha sonra, Pearson korelasyonu ile hem faktörler arası ilişkiler hem de faktörlerin genel eğilimlerle olan ilişkileri toplam 212 senaryo üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen çıkarımların, sektördeki paydaşlara akıllı ev teknolojilerinin benimsenme süreçlerini daha iyi anlama konusunda katkı sunacağı düşünülmektedir.
Akıllı ev teknolojileri teknoloji adaptasyonu stratejik yönetim bulanık mantık korelasyon analizi
In today’s rapidly advancing technological landscape, smart home technologies are gaining increasing importance, and a widespread adoption process is observed among consumers. Advances in information and communication technologies have facilitated the seamless integration of smart home systems into our daily lives. However, the adoption of these technologies by consumers is influenced by various factors. The systematic analysis of these factors forms a crucial research area that requires an understanding of the complex relationships between technological developments and consumer behaviors. In this context, this study aims to identify the factors influencing the adoption and recommendation of smart home technologies. Taking into account the effects of hesitation in decision-making and evaluation processes using the Probabilistic Linguistic Term Sets method, the study also aims to comprehend the behavioral aspects of consumers. Initially, factors were identified through a literature review, and then data obtained from a survey involving 117 participants were evaluated using the Probabilistic Linguistic Term Sets. As the first step, factor weights were determined, and subsequently, through the use of Pearson correlation, both the relationships between factors and their associations with overall tendencies were analyzed over a total of 212 scenarios. It is believed that the insights gained from this study will contribute to stakeholders in the industry to enhance the understanding of the adoption processes of smart home technologies.
Smart home technologies technology adoption strategic management fuzzy logic correlation analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği, Teknoloji Yönetimi ve İş Modelleri, Üretim ve Hizmet Sistemleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 40 Sayı: 2 |