In this study, firstly overseas trade fairs in the marketing mix and businesses to
join its successful trade show marketing elements with the aim of being placed in,
then one of the leading institutions that support SMES, KOSGEB’s overseas trade
fair supports has been evaluated as part of the study. In this context, an analysis is
performed on the impact of overseas fair support provided by KOSGEB (Small and
Medium Enterprises Development Organization) for overseas fair participation,
which proves to be one of the most important tools of SMEs in the
internationalization process in the event that it is put into practice in an appropriate
manner. As a result of the survey performed in line with the research activities, it
was observed that SMEs, which were provided with KOSGEB’s overseas fair
support in 2006, had high satisfaction levels in relation to participation in
international fairs within a period of three years and that the aim of all these
enterprises with regard to participation in overseas fairs was to start or increase
their exports. It’s concluded that Impact of the support for participation of SMEs in
overseas fairs could be increased through provision of SMEs with the necessary
information and selection of appropriate SMEs for support.
Esnek yapıları sebebiyle pazar değişikliklerine hızla uyum sağlama yeteneğine sahip olan küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin uluslararasılaşmasının artan önemi karşısında diğer ülkelerdeki gibi ülkemizde de KOBİ’lerin uluslararasılaşma sürecinde karşılaştıkları sorunlara yönelik çeşitli destek ve teşvikler verilmektedir. Bu çalışmada yurtdışı fuarların pazarlama karması içerisindeki yeri ve işletmelerin fuarlara katılma amacı ile başarılı fuar pazarlaması unsurları ortaya konmuş, sonrasında2006 yılında KOBİ’leri destekleyen öncü kurum olan KOSGEB’in yurt dışı fuar desteğinden faydalanan 101 KOBİ araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma içerisinde ankete katılan 91 işletmenin sahip ve yöneticilerine ulaşmak suretiyle yurt dışı fuara katılan işletmelerin fuara katılım amaçlarına ulaşma ve başarılı fuar pazarlaması unsurlarını uygulama durumları tespit edilmiştir. Destek almasa fuara katılım sağlamayacak işletmelerin fuar katılımı sonrasında her halükarda katılım sağlayacak işletmelere göre daha başarılı oldukları gözlenmiştir. Yurtdışı fuarlara katılım sağlayacak işletmelerin başarılı fuar pazarlaması unsurlarına ilişkin eksikliklerinin giderilmesi ve bilgiye yönelik ihtiyaçlarının karşılanması ile bu işletmelerin fuar performanslarının önemli düzeyde artacağı ön görülmektedir.
Diğer ID | JA54GA34DN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 3 |