Çevresel kaygı ve duyarlılıkların gelişmesine paralel olarak yükselen çevresel bilinç düzeyi toplumları birçok açıdan etkilemektedir. Bu etkilerden biri de işletmelere olan etkisidir. İşletmeler artan çevre ve tüketici bilinci karşısında, toplumsal talep ve beklentileri piyasa dolayımıyla kavrayıp araçsallaştırarak, kendi çıkarları doğrultusunda kullanmaktadır. Araçsal kullanım çevresel etik ilke ve değerlerin etiket olarak kullanımına işaret etmektedir. Bu çalışmada şirketlerin bu talep ve baskılar karşısında tutumlarını çözümlemek ve söz konusu çözüm stratejilerini açığa çıkarmak için model geliştirilmeye çalışılmıştır.
Etik çevrecilik çevresel etik iş etiği faydacı-fırsatçı davranış
Diğer ID | JA45PS89SM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 3 |