Kitle iletişim araçlarının kamu üzerindeki etkisi ilk çıktıkları günden itibaren artarak devam etmiştir. Özellikle iletişim araçları olmak üzere teknolojik gelişmeler ivme kazanarak artmış, internet ve mobil iletişim araçlarının entegre gelişimi dünyayı küresel bir köye dönüştürmüştür. Artık bireyler her türlü görsel, yazılı ve işitsel bilgiye anlık olarak ulaşabilmektedir. Kitle iletişim araçlarının bu gelişimi sonrası oluşan kolay erişim, büyük bir dinleyici ve izleyici kitlesi, veri toplama ve bilginin hızlı akışı suçlular ve suç örgütlerinin dikkatini çekmiştir. Kitle iletişimi özellikle başta terör örgütleri olmak üzere suç örgütlerinin vazgeçilmezi hâline gelmiştir. Buna paralel olarak kolluk kuvvetleri de suçla mücadelede kitle iletişim araçlarını kullanma yoluna gitmeye başlamışlardır. Yıllarca edinilen tecrübeler suçun sadece kolluğun çabaları ile önlenemeyeceğini göstermiştir. Suçla mücadelenin halka rağmen değil halkla birlikte yürütülebileceği açıktır. Halkı bilgilendirmek, bilinçlendirmek ve halkın desteğini almak suçla mücadelenin önemli bir unsurudur. Kolluğun bunu sağlayabileceği en önemli araç ise kitle iletişim araçlarıdır. Suç önleme stratejilerinin kitle iletişim araçları aracılığı ile uygulanması sadece kolluğun görevi olarak görülmeden tüm devlet ve özel teşebbüslerin bu alana katkı sunması teşvik edilmelidir. Bu çalışmanın amacı, suçla mücadelede kitle iletişim araçlarının rolünü ortaya koymak ve kitle iletişim araçları kullanılarak suçun önlenmesine kuramsal dayanakları da dikkate alarak katkı sunmaktır. Çalışma kapsamında, kitle iletişim araçlarının suçun oluşumunda kuramsal temelde etkili olabileceği, bununla mücadele etmek için kitle iletişim stratejileri geliştirilmesi gerektiği ve kolluk kuvvetlerinin kitle iletişim araçlarının farklı uygulamalarından yararlandığı ve çeşitlendirmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Suç Önleme Kitle İletişim Araçları Kolluk Kuvvetleri Jandarma Suç Önleme, Kitle İletişim Araçları, Kolluk Kuvvetleri, Jandarma
The impact of mass media on the public has continued to increase since the day they first appeared. Technological developments, especially communication tools, have accelerated and the integrated development of Internet and mobile communication tools has transformed the world into a global village. Now, individuals can access all kinds of visual, written and auditory information instantly. Easy access, a large audience, data collection and rapid flow of information that came out after the development of mass media have attracted the attention of criminals and criminal organizations. Mass communication has become indispensable for criminal organizations, especially terrorist organizations. Parallel to this, law enforcement organizations have started to use mass media in the fight against crime. Years of experience have shown that crime cannot be prevented by the efforts of law enforcement alone. It is clear that the fight against crime can be carried out with the people, not against them. Informing the public, raising awareness and getting the support of the public are an important element of the fight against crime. One of the most important tools for law enforcement is the mass media. The implementation of crime prevention strategies through mass media should not be seen as the duty of law enforcement alone, but the support of the state and private stakeholders should be involved in the process. The aim of this article is to reveal mass communication’s role in the fight against crime and contribute to crime prevention in the scope of theoretical perspective. In the scope of the study, it has been concluded that mass communication tools can be play a significant role in crime on a theoretical perspective. Therefore, to fight against crime effectively, law enforcement must develop a mass media strategy. In addition, law enforcement has been benefitted from different application of mass media and they should diversify it
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |