Türk Silahlı
Kuvvetleri (TSK), Türkiye’nin güney kesiminde konumlanan terör örgütlerinin hem
Türkiye’nin ulusal bağımsızlığına hem de Türklere ve bölgede yaşayan diğer
insanlara yönelik terör saldırılarına son vermek, Türkiye’nin güney sınırında
oluşmuş ve ileri bir zaman diliminde daha fazla gelişmesi olasılıklar dâhilinde
olan terör yapılanmasının önüne geçebilmek ve nihai aşamada bölgede güven,
huzur ve istikrarı sağlayabilmek amacıyla Zeytin Dalı Harekâtı adı altında
askerî bir harekât düzenlemiştir. Bu harekât içerisinde nokta atışı yapabilmek
ve terörün yoğun bir biçimde yaşandığı Afrin kentini terör unsurlarından
temizleyebilmek amacıyla Afrin Operasyonu adı altında özel bir operasyon
gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen operasyonda yalnızca terör örgütleri
hedef alınmış, sivillerin, tarihî eserlerin, kamu binalarının ve terörle ilgisi
olmayan diğer unsurların zarar görmemesi için gerekli hassasiyetler
gösterilmiştir. Ancak terör örgütleri ve teröre destek veren diğer unsurlar
TSK’nın bu hassasiyetlerini karalayıcı propaganda yaparak dünyaya yanlış
aktarmaya çalışmışlardır. TSK, karalayıcı propagandanın önüne geçebilmek için
sorun yönetimi bağlamında halkla ilişkiler faaliyetlerine hız vermiş ve süreç
içerisinde siyasal iletişim aracı olarak İnsansız Hava Aracı (İHA) görüntülerini
sosyal medya (Twitter) üzerinden etkin bir biçimde kullanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma
yöntemleri arasında sayılan içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmadan
beklenen nihai sonuç TSK’nın, sorun yönetimi bağlamında İHA ve sosyal medya
(Twitter) araçlarını kullanarak, düzenlemiş olduğu askerî operasyonunun
içeriğini, gerekliliğini ve meşruluğunu İHA görüntüleri ile tüm dünyaya
anlatmasını ve sorun yönetimi açısından yeni bir uygulamayı hayata geçirmiş
olmasını görüntü ve açıklamalar ile analiz etmektir.
Afrin Operasyonu Sorun Yönetimi Siyasal İletişim TSK Terör İHA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |