The process involving the shift of armed conflicts towards non-conventional strategies has transformed both of method of using force, and ways of achieving political goals. It has been observed that subjects and areas, previously not relevant to wars, begins to have a function. The role of the media in achieving policy objectives, has gradually increased, and it transformed the non-conventional uses of media. In this study, the interaction between media and wars was examined and the function of the media within asymmetric strategies was questioned.
With the emergence of the media's new functions, guerrilla organizations began to focus on activities to increase visibility in the media and to announce their propaganda. This was followed by the ‘banalization of war’ and these efforts began to fail to make as much impact as they used to. The response to this came from terrorist organizations. They managed to put their activities back on the media agenda with most brutal violent methods. In parallel, widespread social media and computer games have added a new dimension to today's conflicts. The study examines all this transformation process and reveals the similarities and differences of different strategies in media use.
Armed Conflicts Non-Conventional Strategies Media Guerilla War Terrorism
Silahlı çatışmaların geleneksel olmayan yöntemlere kaymasını içeren süreç hem güç kullanmanın yöntemini hem de politik amaçlara ulaşmanın yollarını da dönüştürmüştür. Daha önce savaşlarla alakalı bulunmayan konu ve alanların birer işleve sahip olmaya başladıkları gözlemlenmiştir. Bu alanlardan birisi olan medyanın politik amaçlara ulaşmadaki rolü giderek artmış ve asimetrik strateji uygulayan aktörlerin medyayı ele alış biçimini dönüşmüştür. Bu çalışmada söz konusu etkileşim ele alınmış ve medyanın asimetrik stratejiler içerisindeki işlevi sorgulanmıştır.
Medyanın savaşın yalnızca aktarıcısı değil aynı zamanda bir kamuoyu yaratıcısı olma işlevinin belirmesi ile gerilla örgütleri medyada görünürlüğü artırıcı faaliyetler ve propagandanın duyulması faaliyetlerine ağırlık vermeye başlamışlardır. Bunu ise ‘savaşın sıradanlaşması’ takip etmiş ve bu çabalar eskisi kadar etki yaratamamaya başlamıştır. Buna tepki ise terörist örgütlerden gelmiş, savaşın sıradanlaşmasını önleyecek düzeyde vahşice şiddet yöntemleri ile faaliyetlerini yeniden medya gündemine sokmayı başarmışlardır. Buna paralel olarak yaygınlaşan sosyal medya ve bilgisayar oyunları ise günümüz silahlı mücadelelerine yeni bir boyut eklemiştir. Çalışma bu dönüşüm sürecini incelemekte ve farklı stratejilerin medya kullanımındaki benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktadır.
Silahlı Çatışmalar Geleneksel Olmayan Stratejiler Medya Gerilla Savaşı Terörizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |