Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu

Yıl 2018, Sayı: 212, 33 - 41, 10.07.2018

Öz

Uluslararası
ve Olimpik kürek yarışmalarında kullanılan yüksek performanslı yarış
teknelerinin uzunluğu ve genişliği yıllar içerisinde biraz değişmiş olsa da
gövde formları büyük ölçüde aynı kalmıştır. Bu konudaki çalışmaların çoğunluğu
kürek tekniğinin biyomekaniğini ve küreklerin sudaki etkinliğini araştırmıştır.
Bununla birlikte tekne formuna ve tekne hızına bağlı olarak ağırlık dağılımı
açısından optimal araştırma eksikliği vardır. Birçok kürek yarışı bir saniyeden
daha az farkla kazanılmaktadir. Bu sebepten dolayi, bu çalışmada deneysel ve
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yöntemlerini kullanarak bir sekiz tek
yarış teknesinin 2000 m'lik yarışa en uygun trimini araştırmayı hedeflemiştir.
Sayısal bir model üretilirek doğruluğunu değerlendirmek için model testlerle
karşılaştırılmıştır. Model teknenin trim optimizasyonu ortalama bir yarış hızda
gerçekleştirilmiş ve gerçek olan, kürek çekme hareketine bağlı değişen tekne
hızları hariç tutulmuştur. Sonuçlar, referans ağırlık dağılımı ile (sıfır trim
durumu) karşılaştırıldığında direncin azalmasını ortaya koymakla birlikte
sporcuların aynı hızı korumak için yapması gereken çabadaki değişikliği de
göstermektedir.

Kaynakça

  • Barrett, R. S. and Manning, J. M. (2004). Rowing: Relationships between rigging set-up, Anthropometry, physical capacity, Rowing kinematics and Rowing performance. Sports Biomechanics, Vol. 3, no. 2, pp. 221-235. Buckeridge, E. M., Weinert-Aplin, R. A., Bull, A.M.J. and McGregor, A. H. (2016). Influence of footstretcher height on rowing technique and performance. Sports biomechanics, Vol. 15, no. 4), pp. 513- 526. Empacher (2018). Empacher Boats. Retrieved 03 April 2018, from www.empacher.de. Filippi (2018). "Filippi Boats." Retrieved 03 April 2018, from http://www.worldrowing.com/mm//Document/General/General/11/95/06/FISArulebookEN2015COMPLET _Neutral.pdf. Hodge, A. (2016). An optimization of rower positioning in an eights racing shell by using towing tank model tests to measure resistance in different loading conditions. Newcastle upon Tyne, UK, School of Marine Science and Technology, Newcastle University. Hudson (2018). Hudson Boat Works. Retrieved 03 April 2018, from https://www.hudsonboatworks.com. Smith, T. B. and Hopkins, W. G. (2012). Measures of rowing performance. Sports Medicine, Vol. 42, no. 4, pp.343-358. Serveto S., Barré, S., Kobus, J. M. and Mariot, J. P. (2009). A model of oar–boat–rower system to optimise rowing performance. Computer Methods in Biomechanics and Biomedical Engineering, Vol. 12, no. S1, pp. 229– 230. Weitao, Z., Yong, M. and Haifeng., H. (2007). Hydrodynamic analysis of rowing hull based on the float pose. ISBS-Conference Proceedings Archive, Vol. 1, No. 1 Day, A., Campbell, I., Cichowicz, J., Clelland, D. and Doctors, L., J. (2011). Realistic Evaluation of hull performance for rowing shells, canoes, and kayaks in unsteady flow. Journal of Sports Sciences, vol. 29, 2011.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Türkmen Bu kişi benim

Bekir Şener Bu kişi benim

Buğra Uğur Yazıcı Bu kişi benim

Mehmet Atlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 212

Kaynak Göster

APA Türkmen, S., Şener, B., Yazıcı, B. U., Atlar, M. (2018). Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu. Gemi Ve Deniz Teknolojisi(212), 33-41.