Yıl 2018, Cilt , Sayı 212, Sayfalar 33 - 41 2018-07-10

Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu

Serkan TÜRKMEN [1] , Bekir ŞENER [2] , Buğra Uğur YAZICI [3] , Mehmet ATLAR [4]


Uluslararası ve Olimpik kürek yarışmalarında kullanılan yüksek performanslı yarış teknelerinin uzunluğu ve genişliği yıllar içerisinde biraz değişmiş olsa da gövde formları büyük ölçüde aynı kalmıştır. Bu konudaki çalışmaların çoğunluğu kürek tekniğinin biyomekaniğini ve küreklerin sudaki etkinliğini araştırmıştır. Bununla birlikte tekne formuna ve tekne hızına bağlı olarak ağırlık dağılımı açısından optimal araştırma eksikliği vardır. Birçok kürek yarışı bir saniyeden daha az farkla kazanılmaktadir. Bu sebepten dolayi, bu çalışmada deneysel ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yöntemlerini kullanarak bir sekiz tek yarış teknesinin 2000 m'lik yarışa en uygun trimini araştırmayı hedeflemiştir. Sayısal bir model üretilirek doğruluğunu değerlendirmek için model testlerle karşılaştırılmıştır. Model teknenin trim optimizasyonu ortalama bir yarış hızda gerçekleştirilmiş ve gerçek olan, kürek çekme hareketine bağlı değişen tekne hızları hariç tutulmuştur. Sonuçlar, referans ağırlık dağılımı ile (sıfır trim durumu) karşılaştırıldığında direncin azalmasını ortaya koymakla birlikte sporcuların aynı hızı korumak için yapması gereken çabadaki değişikliği de göstermektedir.

Kurek yaris teknesi, trim optimizasyonu, çekme tankı, hesaplamalı akışkanlar dinamiği
  • Barrett, R. S. and Manning, J. M. (2004). Rowing: Relationships between rigging set-up, Anthropometry, physical capacity, Rowing kinematics and Rowing performance. Sports Biomechanics, Vol. 3, no. 2, pp. 221-235. Buckeridge, E. M., Weinert-Aplin, R. A., Bull, A.M.J. and McGregor, A. H. (2016). Influence of footstretcher height on rowing technique and performance. Sports biomechanics, Vol. 15, no. 4), pp. 513- 526. Empacher (2018). Empacher Boats. Retrieved 03 April 2018, from www.empacher.de. Filippi (2018). "Filippi Boats." Retrieved 03 April 2018, from http://www.worldrowing.com/mm//Document/General/General/11/95/06/FISArulebookEN2015COMPLET _Neutral.pdf. Hodge, A. (2016). An optimization of rower positioning in an eights racing shell by using towing tank model tests to measure resistance in different loading conditions. Newcastle upon Tyne, UK, School of Marine Science and Technology, Newcastle University. Hudson (2018). Hudson Boat Works. Retrieved 03 April 2018, from https://www.hudsonboatworks.com. Smith, T. B. and Hopkins, W. G. (2012). Measures of rowing performance. Sports Medicine, Vol. 42, no. 4, pp.343-358. Serveto S., Barré, S., Kobus, J. M. and Mariot, J. P. (2009). A model of oar–boat–rower system to optimise rowing performance. Computer Methods in Biomechanics and Biomedical Engineering, Vol. 12, no. S1, pp. 229– 230. Weitao, Z., Yong, M. and Haifeng., H. (2007). Hydrodynamic analysis of rowing hull based on the float pose. ISBS-Conference Proceedings Archive, Vol. 1, No. 1 Day, A., Campbell, I., Cichowicz, J., Clelland, D. and Doctors, L., J. (2011). Realistic Evaluation of hull performance for rowing shells, canoes, and kayaks in unsteady flow. Journal of Sports Sciences, vol. 29, 2011.
Birincil Dil tr
Bölüm Sayı
Yazarlar

Yazar: Serkan TÜRKMEN

Yazar: Bekir ŞENER

Yazar: Buğra Uğur YAZICI

Yazar: Mehmet ATLAR

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 10 Temmuz 2018

Bibtex @araştırma makalesi { gdt444146, journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi}, issn = {1300-1973}, eissn = {2651-530X}, address = {}, publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası}, year = {2018}, volume = {}, pages = {33 - 41}, doi = {}, title = {Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu}, key = {cite}, author = {Türkmen, Serkan and Şener, Bekir and Yazıcı, Buğra Uğur and Atlar, Mehmet} }
APA Türkmen, S , Şener, B , Yazıcı, B , Atlar, M . (2018). Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (212) , 33-41 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/38341/444146
MLA Türkmen, S , Şener, B , Yazıcı, B , Atlar, M . "Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 33-41 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/38341/444146>
Chicago Türkmen, S , Şener, B , Yazıcı, B , Atlar, M . "Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 33-41
RIS TY - JOUR T1 - Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu AU - Serkan Türkmen , Bekir Şener , Buğra Uğur Yazıcı , Mehmet Atlar Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 33 EP - 41 VL - IS - 212 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu %A Serkan Türkmen , Bekir Şener , Buğra Uğur Yazıcı , Mehmet Atlar %T Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu %D 2018 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 212 %R %U
ISNAD Türkmen, Serkan , Şener, Bekir , Yazıcı, Buğra Uğur , Atlar, Mehmet . "Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 212 (Temmuz 2018): 33-41 .
AMA Türkmen S , Şener B , Yazıcı B , Atlar M . Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (212): 33-41.
Vancouver Türkmen S , Şener B , Yazıcı B , Atlar M . Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (212): 33-41.
IEEE S. Türkmen , B. Şener , B. Yazıcı ve M. Atlar , "Çekme Tankı Deneyleri ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemleri Kullanılarak Bir Sekiz Tek Yarış Teknesinin Trim Optimizasyonu", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 212, ss. 33-41, Tem. 2018