Yıl 2019, Cilt , Sayı 216, Sayfalar 55 - 65 2019-12-30

Pürüzlülükten kaynaklanan ek direnç CFD simülasyonları ile incelenmiştir. Tam ölçekli Reynolds sayısındaki KVLCC2 bir test durumu olarak kabul edilir. Türbülanslı sınır katmanını modellemek için bir duvar fonksiyonu formülasyonu kullanılır. Burada pürüzlülük fonksiyonu, tam ölçekli gemide olduğu gibi benzer pürüzlülükte boya ile kaplanmış çekme düz plakalarından elde edilen verilere dayanır. Çeşitli pürüzlülük yüksekliğine sahip kaplamalar için ilave direnç, 10 μm'den 60 μm'ye kadar değişen pürüzlülük yükseklikleri ile incelenmiştir. Ayrıca, sürtünme direncinin düşük maliyetli azaltılmasındaki potansiyel araştırılmıştır. Gövde sürtünmesinin yüksek olduğu belirli yerlere yüksek kalitede boya kaplama (düşük pürüzlülüğe sahip) uygulanabilirken, gövde sürtünmesinin daha az önemli olduğu diğer yerlerde daha ucuz kaplama ve uygulama prosedürleri (daha büyük yüzey pürüzlülüğü ile sonuçlanan) kullanılabilmektedir.
CFD, gemi direnci, yüzey pürüzlüğü
  • Cebeci, T.; Bradshaw, P. (1977), Momentum Transfer in Boundary Layers, McGraw-Hill Demirel, Y.K.; Khorasanchi, M.; Turan, O.; Incecik, A. (2014), A CFD model for the frictional resistance prediction for antifouling coatings, Ocean Engineering 89, pp.21-31 Ferziger, J.H.; Peric, M. (2002), Computational Methods for Fluid Dynamics, Springer Granville, P.S. (1987), Three Indirect Methods for the Drag Characterization of Arbitrarily Rough Surfaces on Flat Plates, J. Ship Research 31, pp.70-77 Grigson, C.W.B. (1992), Drag losses of new ships caused by hull finish, J. Ship Res. 36, pp.182– 196 Nikuradse, J. (1933), Laws of flow in rough pipes, NACA Technical Memorandum 1292 Östman, A.; Koushan, K.; Savio, L. (2017), Numerical and Experimental Investigation of Roughness Due to Different Type of Coating, 2nd HullPIC, Ulrichshusen Savio, L.; Berge, B.O.; Koushan, K.; Axelsson, M. (2015), Measurements of added re- sistance due to increased roughness on flat plates, 4th Int. Conf. Advanced Model Measurement Tech- nology for the Maritime Industry, Istanbul Vargas, A.; Shan, H. (2016), A numerical approach for modeling roughness for marine applica- tions, FEDSM2016-7791, ASME 2016 Fluids Engineering Division Summer Meeting, Washington
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik
Bölüm Sayı
Yazarlar

Yazar: Luca SAVIO
Kurum: TMMOB GEMİ MÜHENDİSLERİ ODASI
Ülke: Turkey


Yazar: Kourosh KOUSHAN
Kurum: TMMOB GEMİ MÜHENDİSLERİ ODASI
Ülke: Turkey


Yazar: Anders ÖSTMAN
Kurum: TMMOB GEMİ MÜHENDİSLERİ ODASI
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 30 Aralık 2019

Bibtex @araştırma makalesi { gdt668596, journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi}, issn = {1300-1973}, eissn = {2651-530X}, address = {}, publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası}, year = {2019}, volume = {}, pages = {55 - 65}, doi = {}, title = {Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Östman, Anders} }
APA Savıo, L , Koushan, K , Östman, A . (2019). Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (216) , 55-65 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/51529/668596
MLA Savıo, L , Koushan, K , Östman, A . "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2019 ): 55-65 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/51529/668596>
Chicago Savıo, L , Koushan, K , Östman, A . "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2019 ): 55-65
RIS TY - JOUR T1 - Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi AU - Luca Savıo , Kourosh Koushan , Anders Östman Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 55 EP - 65 VL - IS - 216 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi %A Luca Savıo , Kourosh Koushan , Anders Östman %T Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi %D 2019 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 216 %R %U
ISNAD Savıo, Luca , Koushan, Kourosh , Östman, Anders . "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 216 (Aralık 2019): 55-65 .
AMA Savıo L , Koushan K , Östman A . Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2019; (216): 55-65.
Vancouver Savıo L , Koushan K , Östman A . Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2019; (216): 55-65.
IEEE L. Savıo , K. Koushan ve A. Östman , "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 216, ss. 55-65, Ara. 2020