Araştırma Makalesi
PDF Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi

Yıl 2019, Cilt , Sayı 216, 55 - 65, 30.12.2019

Öz

Pürüzlülükten kaynaklanan ek direnç CFD simülasyonları ile incelenmiştir. Tam ölçekli Reynolds sayısındaki KVLCC2 bir test durumu olarak kabul edilir. Türbülanslı sınır katmanını modellemek için bir duvar fonksiyonu formülasyonu kullanılır. Burada pürüzlülük fonksiyonu, tam ölçekli gemide olduğu gibi benzer pürüzlülükte boya ile kaplanmış çekme düz plakalarından elde edilen verilere dayanır. Çeşitli pürüzlülük yüksekliğine sahip kaplamalar için ilave direnç, 10 μm'den 60 μm'ye kadar değişen pürüzlülük yükseklikleri ile incelenmiştir. Ayrıca, sürtünme direncinin düşük maliyetli azaltılmasındaki potansiyel araştırılmıştır. Gövde sürtünmesinin yüksek olduğu belirli yerlere yüksek kalitede boya kaplama (düşük pürüzlülüğe sahip) uygulanabilirken, gövde sürtünmesinin daha az önemli olduğu diğer yerlerde daha ucuz kaplama ve uygulama prosedürleri (daha büyük yüzey pürüzlülüğü ile sonuçlanan) kullanılabilmektedir.

Kaynakça

  • Cebeci, T.; Bradshaw, P. (1977), Momentum Transfer in Boundary Layers, McGraw-Hill Demirel, Y.K.; Khorasanchi, M.; Turan, O.; Incecik, A. (2014), A CFD model for the frictional resistance prediction for antifouling coatings, Ocean Engineering 89, pp.21-31 Ferziger, J.H.; Peric, M. (2002), Computational Methods for Fluid Dynamics, Springer Granville, P.S. (1987), Three Indirect Methods for the Drag Characterization of Arbitrarily Rough Surfaces on Flat Plates, J. Ship Research 31, pp.70-77 Grigson, C.W.B. (1992), Drag losses of new ships caused by hull finish, J. Ship Res. 36, pp.182– 196 Nikuradse, J. (1933), Laws of flow in rough pipes, NACA Technical Memorandum 1292 Östman, A.; Koushan, K.; Savio, L. (2017), Numerical and Experimental Investigation of Roughness Due to Different Type of Coating, 2nd HullPIC, Ulrichshusen Savio, L.; Berge, B.O.; Koushan, K.; Axelsson, M. (2015), Measurements of added re- sistance due to increased roughness on flat plates, 4th Int. Conf. Advanced Model Measurement Tech- nology for the Maritime Industry, Istanbul Vargas, A.; Shan, H. (2016), A numerical approach for modeling roughness for marine applica- tions, FEDSM2016-7791, ASME 2016 Fluids Engineering Division Summer Meeting, Washington

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Sayı
Yazarlar

Anders ÖSTMAN Bu kişi benim
TMMOB GEMİ MÜHENDİSLERİ ODASI
Türkiye


Kourosh KOUSHAN Bu kişi benim
TMMOB GEMİ MÜHENDİSLERİ ODASI
Türkiye


Luca SAVIO Bu kişi benim
TMMOB GEMİ MÜHENDİSLERİ ODASI
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayınlandığı Sayı Yıl 2019, Cilt , Sayı 216

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { gdt668596, journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi}, issn = {1300-1973}, eissn = {2651-530X}, address = {}, publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası}, year = {2019}, number = {216}, pages = {55 - 65}, title = {Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Savıo, Luca} }
APA Östman, A. , Koushan, K. & Savıo, L. (2019). Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (216) , 55-65 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/51529/668596
MLA Östman, A. , Koushan, K. , Savıo, L. "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2019 ): 55-65 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/51529/668596>
Chicago Östman, A. , Koushan, K. , Savıo, L. "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2019 ): 55-65
RIS TY - JOUR T1 - Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi AU - Anders Östman , Kourosh Koushan , Luca Savıo Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 55 EP - 65 VL - IS - 216 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi %A Anders Östman , Kourosh Koushan , Luca Savıo %T Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi %D 2019 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 216 %R %U
ISNAD Östman, Anders , Koushan, Kourosh , Savıo, Luca . "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 216 (Aralık 2019): 55-65 .
AMA Östman A. , Koushan K. , Savıo L. Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2019; (216): 55-65.
Vancouver Östman A. , Koushan K. , Savıo L. Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2019; (216): 55-65.
IEEE A. Östman , K. Koushan ve L. Savıo , "Pürüzlülük Kaynaklı İlave Gemi Direncin CFD ile Belirlenmesi", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 216, ss. 55-65, Ara. 2019